يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/07
کدخبر :49349
40
چاپ :

رئیس دادگستری ۱۱ هزار پرونده در دستگاه قضایی عنبرآباد مختومه است

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد گفت: حدود ۱۱ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی این شهرستان شده که تقریبا تمام آنها مختومه شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد گفت: حدود ۱۱ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی این شهرستان شده که تقریبا تمام آنها مختومه شده است.

 ابوذر داوریان شبانگاه یکشنبه در نشستی به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: شهید بهشتی شخصیتی بزرگ داشت و اسوه تدیّن و تعقل، میانه‌روی و عدالت و عالمی مجاهد و نظریه‌پرداز بود که برای دستگاه قضایی یک افتخار محسوب می‌شود به طوری که امام راحل (ره) در مورد ایشان فرمودند، "بهشتی یک ملت بود".

وی عنوان کرد: حرفه قضاوت بسیار دشوار و پر مخاطره است زیرا تشخیص حق از باطل و راست از دروغ در این بخش بسیار دشوار است.

داوریان افزود: حدود ۴۰ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف شهرستان عنبرآباد به صلح انجامیده است و درخواست می‌ شود هر کسی می‌تواند در این زمینه کمک کند به یاری دستگاه قضایی بشتابد.

رئیس دستگاه قضا در عنبرآباد بیان کرد: سال گذشته ۲۴ فقره مجازات جایگزین حبس در این شهرستان انجام شده که جا دارد در سال جدید بیش از این مقدار دنبال شود.

وی عنوان کرد: ملاقات پرسنل دادگستری به صورت چهره به چهره با تمام زندانیان به تعداد پار نوبت به صورت مرتب انجام و درخواست‌های زندانیان بررسی می‌شود و بستر ارتباط الکترونیک نیز محیا شده است که در این شرایط سخت کرونا اقدامی خوب است.

رئیس دستگاه قضایی عنبرآباد خاطر نشان کرد: کمک معیشتی به خانواده‌های زندانیان در دستور کار دستگاه قضایی است که جا دارد خیرین محترم به کمک ما بیایند.

وی افزود: جلوگیری از تعطیلی سه معدن، نظارت بر بازار، برخورد با جرایم خشن در دستور کار دستگاه قضایی است.

داوریان بیان کرد: در املاک روستایی هزار و ۵۰۰ رأی به صدور مالکیت انجام شده که کمک خوبی به جامعه است.

وی عنوان کرد: گاهی مردم در این شهرستان رغبتی به رسمی کردن معاملات ندارند و این مشکلی اساسی است زیرا حتما باید املاک را ثبت کرد.

رئیس دادگستری عنبرآباد گفت: یک نیروی ما در پزشکی قانونی تنها ۲ هزار و ۱۳۲ مورد معاینه پزشکی قانونی که تعداد هزار و ۳۹۹ را برای اولین بار بوده انجام داده است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.