جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1401/03/09
کدخبر :66233
13
چاپ :

دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به مناطق محروم کشور دارد

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به مناطق محروم کشور دارد لذا شخص ریاست محترم جمهور توجه خاصی به ایجاد زیرساخت های مناطق محروم دارد.

محمود غفاری در پایان سفر یکروزه خود به جنوب کرمان اظهار داشت: رئیس جمهور تاکید زیادی بر رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار داشته است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی هدف از سفر به جنوب کرمان را بررسی مشکلات و کمبودهای این منطقه برای سفر پیش روی ریاست محترم جمهور برشمرد و گفت: گزارش دقیقی از وضعیت منطقه با عنوان یک بسته در وزارت راه و شهرسازی تدوین و برای سفررئیس جمهور ارسال می شود.

وی افزود: امیدواریم در سفر رئیس جمهور شاهد مصوبات خوبی برای منطقه جنوب کرمان باشیم. 

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به بازدید از زیرساخت های راه منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی سال های گذشته برنامه ریزی فشرده برای پیشبرد طرح ها انجام شده ولی منتها 

کافی نیست.

وی افزود: پل های سمت جیرفت به قلعه گنج مشکلات زیادی را ایجاد کرده و نمایندگان مجلس در این منطقه خواستار رفع این مشکل هستند که در این سفر تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد.

غفاری به مرز هوایی فرودگاه جیرفت اشاره کرد و گفت: مرز هوایی باید از از طریق وزارت کشور پیگیری شود لذا پیشنهاد این موضوع باید تنظیم و به دولت ارسال شود.

وی افزود: در وزارت راه و شهرسازی با این طرح موافق هستیم لذا در ابن زمینه با نگاه مثبت کمک خواهیم کرد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی همچنین به طرح راه آهن جیرفت اشاره کرد و گفت: مطالعات این طرح در حال نهایی شدن است.

وی با بیان اینکه هزینه های اجرای راه آهن بسیار سنگینی بوده است، هزینه اجرای هر متر راه آهن در شرایط معمولی را بیش از سه برابر هر کیلومتر آزادراه برشمرد.

غفاری منابع تامین طرح راه آهن را منابع عمومی و سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: با توجه به منابع محدود اعتباری باید از منابع عمومی یا سرمایه گذاری استفاده کنیم.

وی افزود: در بخش سرمایه گذاری اگر سرمایه گذار معتبری وجود داشته باشد، آماده همکاری با سرمایه گذار هستیم.

وی ادامه داد: اگر سرمایه گذار وجود نداشته باشد از منابع عمومی باید برای اجرای این طرح استفاده شود.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در مجموع  مطالعات طرح راه آهن جیرفت باید دقیق انجام شود تا در کارگروه مربوطه وزارت راه و شهرسازی بررسی و دستورات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: امیدواریم در کارگروه مربوطه بتوانیم تلفیقی از منابع عمومی و مشارکت سرمایه گذاری را برای این طرح فراهم کنیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.