يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/01/15
کدخبر :45357
41
چاپ :

دستگاه های اجرایی برای ساماندهی و کنترل حاشیه نشینی به وظایف خود عمل کنند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه های اجرایی باید به وظایف خود برای ساماندهی حاشیه شهر و کنترل حاشیه نشینی عمل کنند

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا ،رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه های اجرایی باید به وظایف خود برای ساماندهی حاشیه شهر و کنترل حاشیه نشینی عمل کنند و هرگونه کوتاهی و قصور مدیران در این حوزه تحت عنوان "ترک فعل" مورد برخورد قاطع قانونی قرار خواهد گرفت.

"یدالله موحد" غروب 14 فروردین ماه در جریان بازدید از سکونت گاه های غیررسمی در محله حاشیه نشین صیاد شیرازی کرمان با همراهی استاندار، معاونین استانداری، فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولان استانی اظهار کرد: لازم است براساس یک برنامه میان مدت و یا بلندمدت، با هرگونه تصرفات غیرقانونی اراضی در مناطق حاشیه نشین به سرعت برخورد شود و در رابطه با سکونتگاه های غیررسمی موجود در این مناطق براساس قانون تعیین تکلیف صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم برای ساماندهی حاشیه شهر کرمان و کنترل حاشیه نشینی افزود: دستگاه های مرتبط با ساماندهی حاشیه نشینی از جمله راه و شهرسازی، شهرداری، نیروی انتظامی و ... باید نسبت به اجرای وظایف قانونی خود اقدام کنند و به یقین دستگاه قضایی نیز حمایت و پشتیبانی لازم و کامل از این اقدامات را در اولویت کاری خود قرار داده است.

موحد ضمن تاکید بر اینکه اراضی ملی واقع در نقاط حاشیه نشین باید به سرعت تعیین تکلیف شده و از زمین خواری در این حوزه جلوگیری شود، عنوان کرد: با متعرضان به اموال عمومی و زمین خواران با قاطعیت برخورد خواهد شد زیرا این افراد با سوءاستفاده از کم توجهی افراد، ضمن فروش این اراضی به افراد کم بضاعت و بی بضاعت، گرفتاری های زیادی را برای مجموعه های اجرایی و قضایی ایجاد می کنند.

این مقام قضائی به ورود نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به موضوع شناسایی زمین خواران و متعرضان به اراضی ملی اشاره و بیان کرد: در برخی از نقاط حاشیه نشین کرمان، متجاوزین به اراضی ملی شناسایی شده و ضمن برخورد قضایی لازم و قاطع با آنها، اراضی متصرفی به بیت المال اعاده شده است.

وی تاکید کرد: هر فرد برای خرید زمین و ساخت و ساز ملک باید با مراجعه به مراجع مربوطه از جمله شهرداری ها و دهیاری ها، مجوزهای لازم را دریافت کرده و به صورت قانونی اقدام به ساخت و ساز کند تا در آینده با مشکل مواجه نشود و در غیر اینصورت باید پاسخگوی اقدامات غیرقانونی خود در این زمینه باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در سنوات گذشته بالغ بر 1500 هکتار از اراضی ملی در استان کرمان به بیت المال اعاده و با ایجاد کمربند سبز شهری، برای کنترل حاشیه نشینی در برخی نقاط اقدام شده است، گفت: باندهای خرید و فروش اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز نیز شناسایی و برخورد قانونی سنگینی با آنها انجام شده است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.