پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1403/01/28
کدخبر :105091
0
چاپ :

دستگاه قضایی حامی دانش‌آموزان در معرض آسیب است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در راستای اجرای طرح نماد، از دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و روانی حمایت می‌کنیم.

سید مهدی قویدل در دیدار با جمعی از مسئولان آموزش و پروش استان کرمان با اشاره به پروژه ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) اظهار کرد: به منظور همکاری با آموزش و پرورش استان در اجرای پروژه نماد؛ در زمینه فعالسازی شورای سیاستگذاری و کمیته علمی اجرایی در استان و همچنین آموزش‌های ارتقایی و توانمندسازی، پیگیری و نظارت بر ارائه حمایت‌ها و خدمات توسط دستگاه‌های عضو ائتلاف؛ برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: با ایجاد سامانه جامع نماد، مواردی از جمله آمار و شرح مختصر از همه ارجاعات دانش آموزان نیازمند دریافت خدمت به سازمان‌های عضو ائتلاف از سوی آموزش و پرورش، اقدامات انجام شده برای ارائه خدمت به ارجاعات اداره کل آموزش و پرورش استان به سازمان های عضو و ... جمع آوری شده تا برای ارائه خدمت به دانش‌آموزان برنامه‌ریزی دقیق و قوی شود.

قویدل با اشاره به اینکه براساس غربالگری‌های نشانه محور و آسیب محورِ انجام شده، موارد اورژانسی از طرف مدرسه به دبیرخانه پروژه جهت پیگیری دریافت خدمات و حمایت‌های هدفمند ارجاع می‌شود، گفت: با این طرح به اولیا و آموزش و پرورش کمک می‌شود تا دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و روانی شناسایی و تشخیص داده و برای درمان و مشاوره به مراکز مربوطه ارجاع داده شوند.

معاون دادگستری استان کرمان اظهار کرد: طبق مستندات ارائه شده تاکنون تعدادی دانش آموز شناسایی و به دستگاه‌های عضو ائتلاف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مرکز بهداشت در سطح استان ارجاع شده تا برای آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی گفت: براساس گزارشات و مستندات ارائه شده، به نظر می‌رسد اهداف پروژه نماد براساس استانداردهای تعیین شده از جمله استقرار کامل نظام غربالگری، برگزاری مناسب دوره‌های آموزشی ارتقایی و پیشگیرانه و ارائه خدمات و مداخلات مؤثر آموزشی، روانی و اجتماعی در استان با برنامه ریزی، هماهنگی و تعامل مناسب دستگاه‌های عضو ائتلاف پروژه، به نحو احسن و مطلوب محقق خواهد شد.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی متوجه دانش آموزان و برخی آسیب‌های اولویت دار مصمم هستیم اجرای این پروژه را توسط دستگاه‌های عضو مطالبه کنیم و ترک فعل‌های احتمالی را پیگیری کنیم و نیز امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی از جمله استانداری و شهرداری با راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان بتوانیم انسجام لازم را در جهت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی متوجه کودکان و نوجوانان را ایجاد کنیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.