يكشنبه23 ارديبهشت 1403     Sunday, May 12, 2024
1401/03/21
کدخبر :66275
23
چاپ :

در نمایشگاه صنایع‌دستی کرمان چه گذشت؟/ نمایشگاهی مطلوب با همکاری انجمن صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی استان کرمان بااشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی به مناسبت هفته صنایع‌دستی درهتل پارس کرمان گفت:این نمایشگاه به همت انجمن صنایع‌دستی وباکیفیت بالایی برگزارشد.

فریدون فعالی با بیان اینکه این نمایشگاه که به مدت سه روز برپا شد مورد استقبال مردم و علاقمندان قرار گرفت اظهار کرد: طی این سه روز هنرمندان بالغ بر 4‌ میلیارد ریال فروش صنایع‌دستی داشتند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: در نمایشگاه مذکور هنرهای سنتی ۴۰ نفر از استادکاران صنایع‌دستی کرمان به معرض نمایش و فروش درآمد.

او ادامه داد: این نمایشگاه از نظر کیفیت و تنوع محصولات در سطح بالایی‌ برپا شد و این انتظار هم از کرمان به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی می‌رفت که کیفیت و کاربری محصولات خود را روز به روز افزایش دهد تا در سبد خانوار قرار گیرد.

فعالی با بیان اینکه باید صنایع‌دستی باید وارد زندگی مردم شود افزود: باید محصولات به شکلی تولید شوند که جنبه کاربردی داشته باشند و خوشبختانه شاهد این اتفاق خوب در این نمایشگاه بودیم.

او به فعالیت۷۰ هزار نفر هنرمند  در ۱۰۰ رشته صنایع‌دستی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: این اداره‌کل از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در قالب تسهیلات کم بهره حمایت می‌کند تا آنها بتوانند کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی راه‌اندازی کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: تاکنون زنجیره ارزش برای محصولات صنایع‌دستی در کرمان نداشتیم که خوشبختانه این زنجیره برای برخی از رشته‌ها ایجاد شده است و از هنرمندانی که در این زمینه بخواهند فعالیت کنند حمایت کامل خواهیم کرد.

او در ادامه ضمن قدردانی از انجمن صنایع‌دستی برای برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: این انجمن حدود ۷۰ نفر عضو دارد که این تعداد روز به روز در حال افزایش است و این موضوع به طور قطع ارتقای صنایع‌دستی استان کرمان را به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.