دوشنبه24 ارديبهشت 1403     Monday, May 13, 2024
1400/08/06
کدخبر :58364
21
چاپ :

دانشگاه ولی عصر رفسنجان می تواند بارانداز توسعه منطقه‌ای و ملی باشد

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان می تواند بارانداز توسعه ملی و منطقه ای باشد و به حتم دانشگاه‌های فناور بر معادلات جهانی اثر خواهند گذاشت.

«هاشم داداش‌پور» در مراسم معارفه و تکریم رؤسای دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان بیان کرد: در ۴۲ سال گذشته روندی که در بحث دانشگاه‌سازی شروع شده و تاکنون ادامه‌دار است، اتفاق بسیار مبارکیست و نشان داده انقلاب اسلامی بنای خود را بر عقلانیت گذاشته و دانشگاه پایه عقلانیت است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،  از طرفی انقلاب اسلامی خود را در مرکز خلاصه نکرده و سعی کرده کل سرزمین را در نظر بگیرد و عدالت آموزشی در تمام مناطق کشور وجود دارد که رفسنجان هم از آن مستثنی نیست.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پژوهش باید هدفمند باشد و به سوی حل مسائل و مشکلات جامعه برود، تصریح کرد: این مقوله بایستی از چالش های اصلی دانشگاه باشد. نسل کارآفرین در دانشگاه ولی عصر در حال رشد است که در مجموعه دانشگاه، ۷۷ شرکت فن آور فعالیت می کنند و بخشی از این شرکت ها وارد منطقه ویژه اقتصادی برای تولید شده اند.

وی به کمک‌ های خیرین به دانشگاه ولی عصر اشاره و عنوان کرد: اتفاق بسیار خوبی که در دانشگاه ولی عصر رفسنجان رخ داده، علاوه بر نگاه و کمک های حاکمیتی، نگاه مردم نسبت به جامعه دانشگاهی است و در هر گوشه ای از دانشگاه، جای پای خیرین دانشگاه ساز در رفسنجان دیده می شود و در هر مجموعه ای، اسم خیری می درخشد که این توسعه ها ثمره تلاش آن‌هاست و نام آن‌ها را جاودان خواهد کرد.

رییس سازمان امور دانشجویان با بیان این‌که در دهه های گذشته سیستم آموزشی مرکز محور بود و پدران و مادران ما قربانیان سیستم آموزشی مرکز شدند و سواد چندانی ندارند، اظهار کرد: در دهه های گذشته، تنها ۵۸ هزار نفر در دانشگاه‌ها پذیرفته می شدند اما اکنون این عدد به ۱۰ برابر رسیده و امسال بیش از ۵۰۰ هزار نفر در دانشگاه، انتخاب رشته کرده اند.

وی ابراز کرد: در سال‌های گذشته دانشگاه‌ها علم محور بودند اما بعد از آن دانشگاه ها وارد حوزه پژوهش و تحقیقات شده و در یک دهه اخیر پژوهش نهادینه شده است و دانشگاهها وارد حوزه فن آوری شده اند که به حتم فن آوری در دانشگاه‌های کشور بر معادلات جهانی اثر می گذارد.

داداش‌پور دانشگاه‌ها را در سال های گذشته علم محور معرفی کرد و گفت: علم تثبیت و پژوهش در دانشگاهها نهادینه شده و فن آوری هم در حال نهادینه شدن است.

معاون وزیر علوم با بیان این مطلب که دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان به عنوان یک دانشگاه متوسط و دانش محور وارد مرحله سوم، حوزه کارآفرینی شده و مسئولیت های اجتماعی و مسائل و مشکلات جامعه را بر عهده دارد، تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که این دانشگاه مولد توسعه است و دانشگاه ولی عصر رفسنجان می تواند بارانداز توسعه ملی و منطقه ای باشد و به حتم دانشگاه‌های فن آور بر معادلات جهانی اثر خواهند گذاشت.

 در این مراسم از زحمات دکتر حسن رنجبرعسکری رئیس سابق دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تقدیر و دکتر رضا رنجبرکریمی به عنوان رییس جدید این دانشگاه معرفی شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.