شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1400/09/17
کدخبر :60113
36
چاپ :

داشتن ایده نو و علمی تنها شرط عضویت شرکت‌ها در پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: شرط عضویت شرکت‌ها در پارک علم و فناوری، فقط داشتن ایده نو و علمی است.

محمدرضا سپهوند، در خصوص نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری بیان کرد: این نمایشگاه امسال توسط پارک علم و فناوری استان برگزار شد. با توجه به شرایط کرونا و سختی‌های دسترسی به نمایشگاه جنوب شرق، بازار موبایل به عنوان مکان این نمایشگاه انتخاب شد. در این نمایشگاه ۲۹ غرفه وجود دارد که برخی از آن‌ها به صورت مشارکتی چند شرکت می‌باشد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، نزدیک به ۳۵ شرکت، سازمان، ارگان دولتی، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی در این مکان وجود دارند؛ سعی کردیم در این نمایشگاه از محصولات جدیدی که امسال ارائه شده استفاده شود تا مردم بهتر بتوانند ارتباط بگیرند؛ همچنین فضای بسیار خوبی برای ارتباط بین شرکت‌های فناور و پژوهشگران با مردم ایجاد شده تا با استقبال از دستاوردها، انگیزه‌ای برای ورود جوانان بیشتری به این عرصه ایجاد شود.

سپهوند با اشاره به اینکه این شرکت‌ها عضو پارک علم و فناوری استان هستند، ادامه داد: برخورد مشتری با شرکت‌های ما یکی از دستاوردهای این نمایشگاه است، البته بحث فروش در برنامه‌ها نبود اما از انجام آن جلوگیری هم نمی‌شود. امیدواریم که این شرکت‌ها بتوانند برخی از نیازهای صنایع و ارگان‌ها را پاسخ دهند و اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین دستاورد این نمایشگاه ایجاد همگرایی بین ارگان‌ها،  سازمان و شرکت‌ها برای توسعه فناوری است. در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که شرکت‌ها با یکدیگر تعامل داشته و نیاز خود را به وسیله شرکت‌های دیگر تأمین می‌کنند که این امر سبب برداشتن گامی در جهت خودکفایی استان می‌شود.

سپهوند در خصوص خدماتی که از طرف پارک علم و فناوری به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود، گفت: پاک علم و فناوری چندین نوع خدمات به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کند؛ یکی از این خدمات به بحث مالی بر می‌گردد که از جمله آن‌ها می‌توان به وام‌های صفر درصد با دوره تنفس بالا و حمایت در فازهای خدماتی، بازاریابی و توسعه کسب و کار از طرف پارک اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان ادامه داد: یک سری حمایت‌ها هم به استقرار شرکت بر می‌گردد که از جمله آن‌ها می‌توان به در اختیار قرار دادن دفاتر اداری با هزینه کم، مشاوره در حوزه راه اندازی کسب و کار و مسائل حقوقی و فرستادن یک ناظر بر فعالیت‌ شرکت‌ها به جهت راهنمایی‌شان اشاره کرد.

سپهوند سپس با اشاره به حمایت های غیر مادی توضیح داد: همچنین یک سری حمایت‌های معنوی از جمله رایزنی با بخش‌های دولتی برای تسریع در صدور مجوز و طرف قرارداد قرار گرفتن پارک به جای شرکت‌ها در مقابل ارگان‌های دولتی توسط پارک علم و فناوری برای این شرکت‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین ۵۰ هکتار زمین در اختیار شرکت‌هایی که رشد پیدا کردند قرار می‌دهیم تا محصولاتشان را تولید کرده و بازار خود را داشته باشند؛ این گونه شرکت‌ها از بسیاری از امتیازات پارک از جمله معافیت مالیاتی ۲۰ ساله و عوارض گمرکی بهره مند می‌شوند. پارک علم و فناوری طبق برنامه توسعه چهارم همانند مناطق آزاد تجاری است و از مزایایی مانند آن‌ها بهره مند می‌شود.

سپهوند عنوان کرد: یکی از نکات مثبت دیگر پارک، نبود قوانین کار است یعنی سختگیری‌هایی که برای بقیه شرکت‌های خارج از پارک در قانون کار هست برای این شرکت‌ها وجود ندارد به همین دلیل به راحتی می‌توانند نیروهایشان را عوض کرده یا تعدادشان را تغییر دهند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.