جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1403/01/26
کدخبر :104792
0
چاپ :

دادگستری ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در کرمان ضرورت دارد

در استان حضور حدود پنج هزار معتاد متجاهر برآورد می شود که می‌طلبد به‌ویژه در شهرستان های شمال استان به ساماندهی و درمان آنان بیشتر توجه شود.

در جلسه پیگیری مصوبات کمیته حقوقی و قضایی استان اظهار کرد: وجود معتادان متجاهر در استان مشکلات اجتماعی را به وجود آورده است که می طلبد به این موضوع توجه بیشتری شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی یادآور شد: معتادان متجاهری که پس از ترک اعتیاد دوباره برگشت دارند و دچار لغزش می شوند مشمول تبصره ماده ۱۶ خواهند شد و به نوعی یک ضعف بزرگ محسوب می شود.

قویدل ادامه داد: ضروری است با تامین زیرساخت های لازم در سال ۱۴۰۳ اردوگاه ماده ۴٢ را برای ساماندهی این معتادان عملیاتی تا این افراد را با تشکیل پرونده قضایی و با حکم قضایی به این اردوگاه منتقل کنیم.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان اضافه کرد: برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ کبوترخان لازم است این موضوع را در قالب یک طرح به استاندار کرمان ارائه کنیم و پیشنهادهای لازم را نیز مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: منوط بر کمک شوراها و استانداری کرمان، از طرف اداره کل زندان ها اعلام شده که ظرفیتی یک هزار نفری برای مراکز ماده ۱۶ اختصاص خواهد یافت.

قویدل ادامه داد: باید عزم و اراده ای قوی برای داشتن یک طرح دست یافتنی برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ در کبوترخان داشته باشیم تا هر چه زودتر این مرکز راه اندازی شود.

وی گفت: طبق قانون، بخشی از محکومان مواد مخدر یا روانگردان های صنعتی غیردارویی را به جای زندان می توان در اردوگاه های خاص و در شرایطی سخت و عادی نگهداری کرد.

این مقام قضایی افزود: باید طبق قانون این طرح را عملیاتی کرد و در این زمینه با آماده کردن طرح مربوطه، مطابق با آن اقدامات لازم انجام شود.

در این جلسه مقرر شده طرح پیشنهادی جامع، عملیاتی و قابل اجرا در کوتاه مدت برای بهره برداری مطلوب و بهینه از ظرفیت ماده ۴۲ منطقه کبوترخان(شهرستان رفسنجان) و ایجاد مرکز ماده ۱۶، از سوی اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهیه و ارائه شود و سایر دستگاه ها از جمله بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز پیشنهادهایی در این خصوص به صورت مکتوب طی سه روز به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال کنند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.