دوشنبه24 ارديبهشت 1403     Sunday, May 12, 2024
1401/01/31
کدخبر :64994
30
چاپ :

خواهان افزایش اعتبارات در بخش بیابانزدایی و مالچ‌پاشی هستیم

بیش از۹۰هزار هکتار آن را کانون‌های بحرانی فرسایش بادی دربرگرفته و خواهان افزایش اعتبارات در بخش بیابانزدایی و اجرای بیش از پیش پروژه‌های مقابله با پدیده گرد وغبار (بیابانزدایی)به‌خصوص مالچ‌پاشی هستیم.

فرماندار فهرج در بازدید جمعی از مسئولین کشوری و استانی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور از پروژه های بیابانزدایی و بخشی از مناطق بحرانی شهرستان فهرج بیان کرد: شهرستان فهرج با وسعت ۴۹۶ هزار هکتار تماما در منطقه بیابانی شرق استان واقع شده که بیش از ۹۰هزار هکتار آن را کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در بر گرفته و خواهان افزایش اعتبارات در بخش بیابانزدایی و اجرای بیش از پیش پروژه های مقابله با پدیده گرد و غبار (بیابانزدایی) به‌خصوص مالچپاشی هستیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی  همچنین طی بازدید از برخی مناطق بحرانی شهرستان بخصوص روستاهای دهنو میرزا و ده شهیک و جلال آباد بیان اظهار کرد: با توجه به اینکه تپه های ماسه ای به باغات و منازل مسکونی رسیده اند، سریعترین راه مقابله با این بلایای طبیعی را مالچ‌پاشی برشمردند و خواستار رفع موانع برای مالچ‌پاشی حریم این روستاها شدند.

در این دیدار کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه های بیابانزدایی و همچنین در جهت رفع مشکل مالچ پاشی در حریم روستاها قول مساعد دادند و افزودند نهایت همکاری را با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور انجام خواهند داد.

شایان ذکر است این بازدید از پروژه‌های پروژه آبیاری و مراقبت دشت ارجمند، پروژه بادشکن غیر زنده و تله رسوبگیر حسین آباد خدابنده و پروژه مالچ پاشی بخش نگین کویر و زوستاهای دهنو میرزا ، ده شهیک ، جلال آباد چاهدگال انجام گرفت.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.