جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1402/08/25
کدخبر :97320
22
چاپ :

خلاقیت تئاتری‌های کرمان در محک جشنواره؛ ۱۲ گروه به مرحله استانی راه یافت

دبیر سی‌وپنجمین دوره جشنواره تئاتر کرمان گفت: پس از انتشار فراخوان استانی و در بازه زمانی مشخص ۵۰ درخواست به دبیرخانه رسید که پس از بازبینی ۳۳ اثر، ۱۲ نمایش برای اجرا در جشنواره تئاتر استان انتخاب شد.

مهدی بذرافشان افزود: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان در سه بخش تئاتر صحنه‌ای، تئاتر بیرونی (خیابانی) و بخش نمایشنامه نویسی از ۲۶ آبان تا ۲۹ آبان در شهر سیرجان برگزار می شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: در جشنواره امسال هفت نمایش صحنه ای و پنج نمایش خیابانی شامل یک نمایش از کوهبنان در بخش خیابانی، یک نمایش خیابانی و ۲ نمایش صحنه ای از سیرجان، سه نمایش خیابانی و ۲ نمایش صحنه ای از شهر کرمان، یک نمایش صحنه ای از شهرستان انار و از راور و رفسنجان نیز هر کدام یک نمایش صحنه ای اجرا می شود.

دبیر سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استان کرمان تصریح کرد: از اغلب شهرهای این استان درخواست شرکت در جشنواره داشتیم و این رویداد امسال با استقبال بسیار خوب اهالی تئاتر و نمایش کرمان همراه بود.

وی تاکید کرد: پس از سال ها برگزاری جشنواره تئاتر در استان کرمان، امسال بخش نمایشنامه نویسی نیز به این جشنواره افزوده شد که ۲۰ اثر در این بخش شرکت کردند.

بذرافشان خاطرنشان کرد: در چند دوره اخیر جشنواره تئاتر به دلیل شرایط شیوع کرونا، بازبینی آثار به صورت فیلم انجام می شد که پس از اعتراض گروه های تئاتری، هیات انتخاب جشنواره امسال در شهرستان های متقاضی حضور یافت و اجراها را بازبینی کرد.

وی پیش بینی کرد در بازبینی آثار نمایش های راه یافته به جشنواره نسبت به دوره قبل کیفیت بالاتری را شاهد باشیم.

دبیر سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استان کرمان بیان کرد: از میان آثاری که در جشنواره به مرحله اجرا در می آیند در بخش صحنه ای ۲ اثر و در بخش خیابانی نیز یک اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی می شود.

وی افزود: نمایش های شرکت کننده در جشنواره تئاتر استان کرمان باید قبل از برگزاری جشنواره روی صحنه اجرای عمومی داشته باشند، اما به دلیل اینکه بعضی از گروه ها فرصت اجرا نداشتند یا سالن برای اجرا وجود نداشت، تعهد کردند تا پایان سال در شهرستان محل سکونت پنج شب اثر خود را به روی صحنه ببرند.

بذرافشان گفت: در طول برگزاری جشنواره، جلسات نقد و بررسی نیز با حضور یک منتقد ملی برگزار می شود و به نظر می رسد جشنواره امسال در سیرجان به لحاظ فنی آورده خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر استان کرمان سابقه و قدمت زیادی دارد تاکید کرد: طی ۲ سال اخیر نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایش استان سعی کردند به هنر تئاتر در شهرستان ها بیشتر توجه کنند.

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان آبان سال گذشته در شهر سیرجان برگزار شد و ۲ نمایش تاکسیدرمی به نویسندگی رسول حق‌جو و کارگردانی مهدی حشمتی و نمایش ساختمان رز به نویسندگی و کارگردانی علی صادقی زاده به عنوان آثار برگزیده سی و چهارمین جشنواره تئاتر کرمان، به جشنواره تئاتر منطقه ای فجر معرفی شدند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.