جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/09/27
کدخبر :60504
33
چاپ :

خطیب جمعه کرمان مصادیق رفتار شهید سلیمانی بر اساس واقعیت بیان شود

امام جمعه موقت کرمان گفت: درباره مصادیق رفتاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نباید کلی گویی و خیال پردازی کرد بلکه واقعیت ها برای جامعه بیان شود.

حجت الاسلام محمد صباحی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان در مصلای امام علی(ع) این شهر افزود: حاج قاسم ۴۰ سال شبانه روز در میدان جنگ، جهاد، سنگر یا غیره به سر برد و شهادت او هم نیمه شب اتفاق افتاد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه حاج قاسم نباید سردار بی تکرار باشد تاکید کرد:  اگر ۳۰ سال دیگر کسی به حاج قاسم بگوید سردار بی تکرار، گناهش به گردن ماست زیرا این تعریف را ایشان و اسلام نمی خواهد.

خطیب جمعه موقت کرمان با بیان اینکه از رموز موفقیت حاج قاسم احترام و خدمت به والدین  بود اظهارداشت: دست های آبرومند زیادی برای سردار دعا می کرد اما یک جفت دست برای او دعا می کرد که از همه دست ها به عرش خدا نزدیک تر بود و آن دستان پدر و مادرش بود.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی مشکلات جهان اسلام را حل کرد و برای حل مشکلات امروز نیز باید کار جهادی کرد و خواب نداشته باشید؛ گرچه بعضی ها همینطور هستند و زحمت می کشند.

حجت‌الاسلام صباحی تصریح کرد: به مسئولان نمی گویم مثل حاج قاسم ۳۰ سال نخوابید، اما طوری رفتار کنید که وقتی کنار قبرش می روید،  سرتان را بالا بگیرید؛ برای حاج قاسم بودن کار سختی نیست.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته حمل و نقل و راهداری بیان کرد: افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، زحمات زیادی می کشند و در توسعه اقتصادی و رفاه جامعه نقش تاثیر گذاری دارند.

خطیب جمعه موقت کرمان گفت: ۲۷ آذر سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است که باید بدانیم مسائل و مشکلات مردم با وحدت حل شود و امیدواریم آثار این وحدت را در حل مشکلات مردم ببینیم.

وی همچنین ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و شخصیت ایشان را از ابعاد مختلف تبیین کرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.