جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1401/02/21
کدخبر :65580
48
چاپ :

خط تولید باتری‌های لیتیومی و وانادیومی در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود

خط تولید باتری‌های لیتیومی و وانادیومی با همکاری پژوهشگاه فضایی ایران و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه رایزنی‌های مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برای رونق سرمایه‌گذاری در شهرستان رفسنجان بویژه در منطقه ویژه اقتصادی، روز گذشته جلسه‌ای در پژوهشگاه فضایی ایران در شیراز برگزار و پیرامون سرمایه‌گذاری در حوزه راه‌اندازی خط تولید باتری‌ لیتیومی و وانادیومی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و دانش فنی آن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، روح‌الله بهرام‌شاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ضمن معرفی منطقه، از پروژه‌های خودروهای الکتریکی و فروسیلیس در ادامه سرمایه‌گذاری‌های منطقه ویژه نام برد و افزود: خودروهای الکتریکی آینده خوبی دارند و رفتن به سمت این صنعت نیاز است.

وی ارتباط صنعت و دانشگاه را ارزشمند دانست و تصریح کرد: این رابطه باید پررنگ‌تر شود و این ظرفیت‌ها باید به هم وصل شوند که گرهی از مشکلات کشور گشوده شود.

رحیم اقرء رییس پژوهشگاه فضایی ایران هم در این جلسه به معرفی جایگاه پژوهشگاه فضایی پرداخت و گفت: این مجموعه پنج پژوهشکده و یک مرکز تحقیقات دارد و در کنار مأموریت‌هایی که انجام می شود باید زیرساختی ایجاد کنیم که زیرسیستم‌ها بتوانند در داخل کشور صحه‌سنجی انجام دهند.

وی ادامه داد: در خصوص باتری خودروهای برقی در راستای اهداف منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان پیشنهاداتی که ارائه می‌شود ما روی آن کار می‌کنیم و دانش فنی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: دانش فنی خودروهای برقی موجود است و اگر اعلام نیاز شود، استقبال می‌کنیم.

بابایی رییس گروه ذخیره‌سازی پژوهشگاه فضایی ایران نیز در این جلسه طی توضیحاتی اظهار داشت: از سال ۹۵ تاکنون وارد باتری‌های لیتیوم یون شدیم که طول عمر بالایی دارند و تنها مجموعه‌ای در داخل کشور هستیم که کار دستیابی به دانش فنی باتری را انجام می‌دهد و پروژه‌های مختلفی انجام دادیم و همچنین به دانش فنی ساخت باتری خودروی برقی هم رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت خوبی ایجاد شده و نیروی انسانی خیلی خوبی تربیت شده که از نخبه‌های دانشگاه شیراز هستند اضافه کرد: در کمتر از هشت ماه به دانش اولیه باتری خودروی برقی رسیدیم و در بحث راه‌اندازی خط تولید باتری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان دانش فنی موجود است و اگر سرمایه‌گذار ورود کند می‌تواند از این دانش فنی استفاده کند.

در این دیدار که یکی از سرمایه‌گذاران حضور داشت و علاقه‌مندی خود را برای سرمایه‌گذاری خط تولید باتری‌های لیتیومی و وانادیومی در رفسنجان اعلام کرد.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.