يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/06
کدخبر :49241
32
چاپ :

خانه حاج‌آقا علی رفسنجان به بخش‌خصوصی واگذار می‌شود

مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور گفت: بنای تاریخی خانه حاج آقا علی رفسنجان طی ۶ ماه آینده با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور گفت: بنای تاریخی خانه حاج آقا علی رفسنجان طی ۶ ماه آینده با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

هادی میرزایی در حاشیه بازدید از خانه حاج‌آقاعلی رفسنجان اظهار کرد: این بنای تاریخی با حدود ۱۴ هزار مترمربع عرصه و حدود هفت هزار مترمربع اعیانی بزرگترین خانه خشتی به شمار می‌رود.
مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور افزود: این بنا طبق مصوبه هیات وزیران در سال ۸۷ و متعاقبا در سال ۸۹ حق بهره‌برداری از آن به صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی واگذار شد.
وی با اشاره به اینکه این بنای تاریخی در دوران اجرای طرح پردیسان تا سال ٩۴ مورد مرمت قرار گرفت بیان کرد: خانه حاج‌آقاعلی پس از آن به دلیل وجود مالکیت اوقاف مسکوت باقی ماند و متعاقبا اداره کل اوقاف و امور خیریه نسبت به ادامه نقش مرمتی این بنا اقدام کرد که در نهایت امروز این بنا را در شرایطی می‌بینیم که متاسفانه نه بهره‌برداری دارد و نه از شرایط خوبی در حوزه مرمت برخوردار است.
میرزایی با بیان اینکه طی ۲ هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای با اوقاف و امورخیریه منعقد شد گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری بین بخشی مسایلی مشابه این بنای تاریخی و هزاران بنای دیگر در کشور که به دلایلی مسکوت مانده اند را مرتفع کنیم.
او خاطرنشان کرد: طی مذاکره‌ای که با رییس کمیسیون اقتصادی مجلس انجام گرفت و تدابیر و همکاری‌هایی که مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان و همکاران‌شان در این اداره کل دارند امیدواریم این بنا طی ۶ ماه آینده با همکاری اوقاف و امور خیریه به عنوان یک بنای متمایز به بخش خصوصی واگذار شود.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.