شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1402/02/12
کدخبر :84992
15
چاپ :

حمایت مسئولان کرمان از رشد تولید در روزی به نام کارگران

جمعی از مسئولان کرمان روز کارگر را در جمع کارگران چند کارخانه گذراندند و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف واحدهای تولیدی و گفت‌وگوی مستقیم با کارگران بر ضرورت تحقق شعار سال و افزایش تولید تاکید کردند.

جمعی از مسئولان کرمان در روز جهانی کار و کارگر از ۲ کارخانه صنعتی (یک کارخانه آلومینیوم و یک کارخانه تولید قهوه) در شهر کرمان بازدید کردند؛ بازدیدی چند ساعته که پیرامون تحقق شعار سال و افزایش تولید انجام گرفت.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان روز دوشنبه در بازدید از کارخانه تولید آلومینیوم در جمع کارگران این کارخانه گفت: پیوند کارگر و کارفرما بقاید با یک منطق دینی همراه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: کارگر و کارمند نباید از کار کم بگذارند و کارفرما واقعا باید کارگران را همکار و اهل خانواده خود بداند.

تحقق تعهد ۱۱۲ درصدی اشتغال در کرمان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه جامعه کارگری جامعه شریفی است، تصریح کرد: پارسال با وجود تلاش دشمنان در بر هم زدن آرامش جامعه، قشر کارگری در حوزه اغتشاشات با جریان معاند همکاری نکرد و این قشر با بصیرت و موقعیت‌شناسی نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کردند.

مجتبی مصباح در ادامه با اشاره به اینکه کرمان پارسال پنجمین استان از نظر اشتغال ایجاد شده در کشور شد، گفت: در سال گذشته تعهد اشتغال استان ۶۰ هزار و ۳۷۴مورد شغل بود اما ۶۷ هزار و ۶۲۴ مورد شغال ایجاد و ۱۱۲ درصد تعهد اشتغال استان عملی شد.

وی خاطرنشان کرد: این استان چهارمین استان از نظر کاهش نرخ بیکاری در کشور است و پارسال نرخ بیکاری از ۱۱.۳ درصد سال ۱۴۰۰ به ۸.۲ درصد یعنی کاهش ۳.۱ درصدی رسید.

نرخ بیکاری بالای بانوان کرمانی

مصباح بیان کرد: پارسال نرخ بیکاری استان در آقایان ۴.۸ و در بانوان ۸.۳ درصد بود و علت بالا بودن نرخ بیکاری در بانوان استان این است که کرمان استانی معدنی به شمار می رود و اشتغال این حوزه عمدتا بر عهده آقایان است.

محمود شریفی مدیرعامل مجتمع کارخانجات آلومینیوم هزار کرمان نیز در این بازدید گفت: تمامی متخصصان کارخانه اهل کرمان هستند و سال گذشته این مجتمع کارآفرین و صادرکننده نمونه در کشور شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد نیروهای این کارخانه در سال ۹۵ معادل ۳۳۲ نفر بود که اینک به ۴۷۷ نفر افزایش یافته است، گفت: تولید پلاک ماشین سراسر کشور در این کارخانه انجام می‌شود.

مدیر عامل مجتمع کارخانجات آلومینیوم هزار کرمان تاکید کرد: تولید این کار کارخانه از ۱۳ هزار تن سال ۹۵ در سال گذشته به ۱۹ هزار و ۴۶۸ تن رسیده است.

در ادامه بازدید از کارخانجات شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان در کیلومتر ۱۰ اتوبان کرمان- باغین به همراه مسئولان به کارخانه تولید و بسته‌بندی قهوه جاموکا رفتیم که در این بازدید نیز کارگران و مدیران کارخانه از مشکلات مسیر تولید گفتند.

سمانه شجاعی مسئول فنی و کنترل کیفیت این کارخانه نیز شرایط تولید این کارخانه را تشریح کرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.