يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/03/29
کدخبر :48531
31
چاپ :

حدود ۶۰۰ هزار تعرفه رای در کرمان مصرف شد

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: تا ساعت ۱۷ امروز نزدیک به ۶۰۰ هزار تعرفه رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مصرف شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: تا ساعت ۱۷ امروز نزدیک به ۶۰۰ هزار تعرفه رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مصرف شده است.

 عباس تقی زاده عصر جمعه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس آمارهای دریافتی شهرستان های سیرجان و جیرفت بیشترین تعداد تعرفه مصرف شده را در استان کرمان داشته اند.

وی تاکید کرد: با توجه به برخی اظهارات مبنی بر نبود تعرفه در برخی شعب، هیچ گونه کمبودی تعرفه ای در شعبه اخذ رای ندارد و در هر شهرستان بر اساس واجدان شرایط رای دادن، نسبت به توزیع تعرفه بیش از نیاز انجام شده است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان ادامه داد: همچنین در بین ۲۳ شهرستان استان تعدادی شهرستان به عنوان معین انتخاب و تعرفه های انتخابات علاوه بر تعداد مورد نیاز نگهداری می شود تا به محض اعلام نیاز توسط فرمانداران در اختیار شعب قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: میزان تعرفه مصرفی در هر شعبه از ظریق فرمانداری ها، استانداری لحظه به لحظه رصد می شود و اگر در شعبه ای تعداد تعرفه های رای رو به پایان باشد از طریق وزارت کشور جهت تامین تعرفه آن شعبه پیگیری می شود.

تقی زاده اظهار داشت: همچنین به محض دریافت تعرفه در شعبه های اخذ رای، تعداد تعرفه های دریافتی در سامانه ثبت می شود تا هیچ شعبه ای با کمبود تعرفه مواجه نشود.

وی تاکید کرد: این اطمینان را به مردم می دهیم شعب تا آخرین لحظه فعال بوده و روند حضور افراد برای رای گیری در نوبت عصر در حال افزایش است.  

تعداد واجدین  شرایط رای در انتخابات ۱۴۰۰ کرمان ۲میلیون  و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر ،  تعداد شعب اخذ رأی ۲ هزار ۸۴۲  نفر و  رای اولی ها ۵۵ هزار و ۶۲۶ نفر اعلام شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا  امروز (جمعه)۲۸ خردادماه همزمان با سراسر کشور در این استان در حال برگزاری است


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.