يكشنبه23 ارديبهشت 1403     Sunday, May 12, 2024
1400/08/18
کدخبر :58769
82
چاپ :

حال و هوای نوجوانی در شورای فرهنگ عمومی بردسیر

جلسه شورای فرهنگ عمومی بردسیر کرمان ویژه روز نوجوان در حالی برگزار شد که اعضای جلسه میزبان نماینده نوجوانان این شهرستان بودند و از سخنان وی نیز استقبال کردند.

زهره جعفری که نماینده مجلس دانش آموزی استان کرمان نیز هست درخواست های دانش آموزان را بر روی برگه ای نوشته بود و آنها را برای حاضران مطرح کرد. شور و حال یک نوجوان که نگاهی روشن به فردا دارد و با امید و نشاط سخن می گوید چنان اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان را به وجد آورد که بارها زبان به تشویقش گشودند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، نماینده نوجوانان بردسیر مهمترین موارد و خواسته ها را که برخی از آنها کشوری بود به شرح اولویت های مختلف بیان کرد؛ وی از اشکالات نرم افزار آموزش مجازی شاد گفت و اینکه برخی دروس در این نرم افزار فقط به صورت فایل ارائه شده اند و دانش آموزان نمی توانند بخوبی آنها را یاد بگیرند.

مهمترین موارد مطرح شده توسط وی به شرح زیر بود: برای آموزش های کنکور از استادان برتر بردسیری نیز استفاده شود. در هر درسی که استاد نداریم از شهرها یا استان های دیگر بیاورند تا دانش آموزان مجبور نباشند به کرمان بروند زیرا همه امکان طی مسافت و تردد به کرمان را ندارند. کتاب های کتابخانه عمومی شهرستان به‌روز شود، کتاب های کمک درسی هم در آن باشد تا برای دانش آموزان قابلیت استفاده داشته باشد. 

بخش دیگری از مواردی که این دانش آموز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بردسیر مطرح شود شامل موارد زیر بود: طرح های دانش آموزی که در پژوهش سرای دکتر حسابی شهرستان وجود دارد مورد توجه قرار گیرد و طرح های خوب تولید انبوه و از آنها استفاده شود. دانش آموزان علاقه مند به خوانش کتاب هستند لذا جلسه ماهانه برای خوانش کتاب برگزار شود. ورزش برای بانوان در پارک بانوان امکان پذیر است این فضاها اگر بیشتر شود بهتر است. هزینه سالن های سرپوشیده ورزشی زیاد است، به دانش آموزان تخفیف بدهند؛ در این سالن ها امکانات کمی وجود دارد اگر تجهیز شوند هم برای ورزشکاران بهتر است هم سالن ها پیشرفت می کنند. نوجوانان یک نماینده در شورای فرهنگ عمومی داشته باشند تا هر ماه مشکلات دانش آموزان را به گوش امام جمعه و سایر مسئولان شهرستان برساند.

 امام جمعه بردسیر در ادامه جلسه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری را کودکان و نوجوانان دانست و گفت: در راستای روز نوجوان برگزاری نماز جمعه ۱۴ آبان را به دانش‌آموزان واگذار کردیم و بسیار خوب و بدون کاستی انجام شد. 

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی افزود: ما پیشتر هم از حضور دانش آموزان و نوجوانان در ستاد نماز جمعه استفاده کرده ایم و همه دیدند ظرفیت و توانایی آنان گاهی بیش از کسانی است که سال ها در حوزه مشغول به کار هستند.
 او از اهمیت دادن به توانایی های نوجوانان سخن گفت و افزود: در مساله فرهنگ عمومی همه باید پای کار باشند و در فرهنگ‌سازی برگزاری یکی دو جلسه معجزه نمی کند، بلکه باید بتدریج و با متانت در این حوزه پیش رفت و حوصله به خرج داد و منتظر نتیجه بود زیرا یک عادت اشتباه که به خرده فرهنگ نامناسب تبدیل می شود، یک شبه و بسادگی به وجود نیامده تا یک شبه نیز از میان برود.

شهردار بردسیر نیز از صدور کارت تخفیف ورزشی برای دانش آموزان خبر داد و گفت: بنا به درخواست نماینده دانش آموزان حاضریم برای دانش آموزان کارت تخفیف صادر کنیم.

 وحید خطیبی افزود: در مورد خوانش کتاب هر طرح و برنامه ای که باشد آمادگی حمایت مالی از آن طرح ها را داریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسیر نیز گفت: با توجه به همه گیری کرونا، نوجوانان و کودکان وارد فضای مجازی شده اند ولی اکنون بیرون آوردن آنان از این فضا دشوار شده است و باید فکری در این باره کرد.
حجت الاسلام محمدجواد سازندگی همچنین خواست تا به فعالیت‌های فرهنگی رویکرد مذهبی بدهیم.

 نماینده رسانه های شهرستان در شورای فرهنگ عمومی بردسیر نیز گفت: در حوزه نوجوانان فعالیت های مثبت زیادی در شهرستان صورت می‌گیرد که جای تشکر دارد اما برگزاری مسابقات، جشن ها و برنامه های مناسبتی رویدادهای زودگذری هستند که تاثیر آنی دارند و در درازمدت اثری از آنها باقی نمی ماند.

زهرا بیرمی نیا افزود: ما برای اینکه بتوانیم ظرفیت عظیم نوجوانی را به صورت مطلوب ساماندهی کنیم باید بتوانیم ظرفیت های فرهنگی، هنری و ورزشی لازم را مهیا بسازیم. مراکز و مجتمع ها با زمینه های مختلف می توانند توان و استعداد نوجوانان را شکل بدهند، آموزش را نهادینه کنند و آنان را متناسب با استعدادهایشان تحت حمایت قرار بدهند.

وی گفت: در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری باید نگاه متوازن وجود داشته باشد به طوری که تمامی جوانان و نوجوانان از هر قشری بتوانند در آنها  شرکت کنند و توان خود را محک بزنند. بسیاری از دانش آموزان محروم هستند که استعدادهای بدیعی دارند که باید زمینه بروز و ظهور آنها فراهم آید.

 صدور کارت تخفیف ویژه دانش آموزان برای سالن های ورزشی، تهیه بانک اطلاعات استعداد های نوجوانان، برگزاری تور یک روزه کتاب گردی در بخش های شهرستان ، اطلاع رسانی در زمینه ظرفیت ها و استعدادهای نوجوانان و برگزاری نشست های آموزشی مهارت و زندگی برخی از مصوبات این جلسه بود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.