جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/07/25
کدخبر :58112
63
چاپ :

حادثه به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان نقطه عطف اضمحلال پهلوی بود

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حادثه به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان نقطه عطف اضمحلال رژیم پهلوی بود.

حجت الاسلام علی عارفی  در آیین گرامیداشت  سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط عمال رژیم پهلوی افزود: همان روزی مسجد کرمان را به آتش کشیدند، تاج شاه در شعله های آتش مسجد کرمان سوخت.وی بر گرامیداشت حماسه مردم کرمان تاکید کرد و ادامه داد: از مسجد جامع کرمان سرداران بزرگی چون سردار سلیمانی پرورش یافته اند که جهان را متحیر کرد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: از زمانی که حضور آدمی بر روی زمین مقدر شد، مسجد وجود داشته و انبیا و اولیا الهی تمامی برنامه های خود را از مسجد انجام می دادند زیرا مسجد علاوه بر کارکرد مذهبی و معنوی، کارکرد اجتماعی و فرهنگی دارد.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: مسجد به دلیل عظمت و قدسیتی که خداوند آن را منسوب به خود می داند، خانه خدا نامیده می شود.
حجت الاسلام عارفی با اشاره به این مطلب که مسجد مکان حل مشکلات مردم در طول تاریخ اسلام بوده است، تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) مهمترین امورات حکومتی را در مسجد انجام می دادند از این رو  مسجدی که خود را از مسایل سیاسی و  انقلابی دور نگه دارد، مسجد الهی نیست.
وی از مسجد به عنوان محل علم و تربیت در طول تاریخ اسلام یاد کرد و ادامه داد مسجد همواره بزرگترین رسانه بوده تا  اطلاع رسانی مسائل مردم را میسر ساخته و آگاهی بخشی لازم را در بین مردم محقق سازد.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مسجد در حقیقت محلی برای رشد اخلاقی، علمی، سیاسی، اجتماعی و رسانه ای است.
حجت الاسلام عارفی با اشاره به این مطلب که نقش مسجد در انقلاب اسلامی نقشی عظیم و برای دشمنان شوک برانگیز است، افزود: مسجد در طول تاریخ محل تشکیل گروه های مبارز با طاغوت بوده و به همین دلیل اتفاقاتی از جمله حمله به مسجد گوهرشاد و حمله به‌ مسجد جامع کرمان رخ داده است.
وی بیان کرد: بیشترین نقش برای مبارزه با بیماری کرونا را مساجد داشته اند و مساجد نقش آرامش دهنده و الگوسازی در رعایت مسائل بهداشتی را دارند و مسجد همیشه حلال مسائل و مشکلات ما بوده است.

 این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار، فرمانده سپاه ثارالله استان و جمع کثیری از مردم این استان با رعایت شیوه نانه های بهداشتی برگزار شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.