جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/07/29
کدخبر :58206
67
چاپ :

حاج قاسم سلیمانی در عرصه های مختلف اجتماعی، دینی و فرهنگی جهاد کرد

تلاش های فرهنگی شهید سلیمانی در استان کرمان و در جای جای خدمتش زبان زد است و برای رسیدن به خدا و قرار گرفتن انسان ها در این مسیر دعوت کرد و او در عرصه های مختلف اجتماعی، دینی و فرهنگی جهاد کرد.

حجت الاسلام"مهدی عربپور"  در مراسم اختتامیه اولین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم "لبخند ماه" ویژه زندانیان، کارکنان و سربازان وظیفه زندان های کشور در کرمان اظهار کرد: قرآن از زنان و مردانی که برای آرمان ها ایستادگی و مقاومت نموده و در راه توحید فداکاری کرده اند، تعریف کرده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در دعوت به سوی حق، همگان را به اطاعت از رهبری دعوت می کرد، گفت: تفاوت شهید سلیمانی با دیگران این بود که علاوه بر دعوت به سوی حق، خود مرد میدان شد و در این مسیر یک الگو شد که برای او یک منظومه در عمل و فکر ایجاد کرد. گرچه این علم و فکر برگرفته از تبعیت از اسلام، پیامبران الهی و ائمه اطهار علیهم السلام بود و همیشه خود را سرباز اهل بیت می دانست و در این میدان ایستادگی کرد.

عربپور در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تلاش های فرهنگی شهید سلیمانی در استان کرمان و در جای جای خدمتش زبان زد است و برای رسیدن به خدا و قرار گرفتن انسان ها در این مسیر دعوت کرد و او در عرصه های مختلف اجتماعی، دینی و فرهنگی جهاد کرد و تبریک می گویم به کسانی که زمینه برگزاری این جشنواره را در زندان ها برگزار کردند که مددجویان و کارکنان آثار هنری خلق کنند و ای اقدام در تربیت افراد اثرگذار خواهد بود.

"سیدمجتبی حسینی" مدیرکل زندان های استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم همیشگی بوده و هست، اظهار کرد: یکی از عمیق ترین و تاثیرگذارترین برنامه های فرهنگی پیاده سازی مکتب حاج قاسم در زندان های کشور بود و کرمان میزبان اولین نمایشگاه هنری آثار زندانیان، پرسنل و سربازان وظیفه به عنوان لبخند ماه باشیم.

وی با اشاره به ارسال ۲۸۳۱ اثر هنری به جشنواره افزود: نمایشگاه ۸ تا ۱۸ دی ماه ۹۹ در گلزار شهدای کرمان برگزار و آثار در سه بخش هنرهای نمایشی و ادبی، هنرهای تجسمی و سایر رشته ها به نمایش در آمد.

حسینی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره با اخلاص و عشق آثار خود را تولید کردند، گفت: مرام و نام حاج قاسم در زندان ها و بین زندانیان تاثیرگذار بوده و ایشان شخصیتی بود که همه شیفته اش هستند و تاثیر ایشان موجب بازسای شخصیت و اصلاح رفتار زندانیان شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.