شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1400/10/02
کدخبر :60750
59
چاپ :

تولید سلول خورشیدی با ۱۵هزار میلیاردتومان در کرمان آماده اجراست

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین بار در ایران و منطقه، مجموعه تولید سلول‌های خورشیدی برای نیروگاه‌ها با ارزش مالی ۱۵ هزارمیلیارد تومان در نزدیکی شهر کرمان اجرایی می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی در مراسم تجلیل از فعالان عرصه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه کرمان در آستانه تحولات بزرگی قرار گرفته است افزود: تاکنون فقط پنل خورشیدی تولید می کردیم و دانش فنی تولید سلول های خورشیدی در اختیار هفت شرکت خاص در جهان بود که امروز دانش فنی آن به کرمان وارد می شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،  این مجموعه بزرگ صنعتی هم اینک معادل ۳۰۰ میلیون دلار تجهیزات با ارزش بالا را در گمرکات کرمان برای نصب تخلیه کرده و مقرر است پس از واگذاری زمین، امور اجرایی احداث را شروع کند.

وی تاکید کرد: در همین طرح فقط پنج هزار نفر اشتغالزایی خواهیم داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان با وجود محدودیت های تحریم ها در آستانه تحولات اساسی اقتصادی قرار گرفته، لذا همراه ساختن زیرساخت‌ها در تمامی بخش‌های کاری پیرامون صنایع یکی از ضرورت‌هاست اظهارداشت: سال های گذشته باوجود ظرفیت ها در برخی بخش ها در استان به حداقل ها رسیده بودیم اما در طول این سال ها در دولت ها و مدیریت های مختلف تلاش های بسیاری برای رشد و توسعه استان انجام شد.

وی ادامه داد: نتیجه آن زحمات این شد که استانی که یک کیلو فولاد تولید نمی کرد امروز قطب این محصول شده؛ روزی ظرفیت صنایع استان در گروه های معدنی در پایین ترین سطح بود اما کرمان امروز به محور تولیدات صنعتی تبدیل شده که البته این آغاز فعالیت های ماست و باید حمایت مسئولان و مردم ادامه یابد.

پورابراهیمی با بیان اینکه ۳۷ میلیون تن بار طی یک سال از استان کرمان جابه جا شد گفت: پیش بینی می شود این آمار با وجود توسعه زیرساخت های حمل و نقل و فعالیت های مرتبط با این حوزه بزودی به ۲ برابر ارتقا یابد.

وی با تشریح بخشی از اقدامات شاخص و بزرگ اضافه کرد: طی سال جاری ۵۰ هزار میلیارد تومان حجم طرح های بزرگی است که در مرکز استان در حال عملیاتی شدن قرار دارد که در این زمینه می توان به طرح تولیدات لاستیک فوق سنگین برای شرکت های معدنی و صنعتی اشاره کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: پس از ماهها تلاش کار ثبت این شرکت و مجموعه بزرگ نهایی شد و امکانات در اختیار آن قرار گرفت که این واحد در حاشیه شهر کرمان عملیاتی می شود.

وی بیان کرد: کار تولید الکترودهای گرافیکی نیز به عنوان یکی از نیازهای اساسی صنعت فولاد آغاز شده و بزودی در استان کرمان عملیاتی خواهد شد؛ همچنین مجموعه تولید سلول های خورشیدی در استان در حال سرمایه گذاری است که ما را در دنیا مطرح می کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه طرح ترانزیتی جنوب شرق به شمال غرب کشور از جمله طرح های مهم است که درحال عملیاتی شدن قرار دارد اظهارداشت: با تلاش مدیران استان بزرگترین مرکز لجستیک جنوب شرق کشور در استان کرمان راه اندازی و به یک هاب (قطب) تخصصی در جنوب شرق کشور طی ماه های آتی تبدیل خواهد شد.

به گفته وی با راه اندازی این مرکز، بزرگترین بندر خشک و مرکز لجستیک جنوب شرق کشور و پسکرانه مهمی که در کشور مدنظر است در کرمان مستقر خواهد شد.

پورابراهیمی همچنین با تاکید بر ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز با هدف بهبود مسیرهای جاده ای اظهارداشت:سالی ۴۰۰ میلیاردتومان از بیمه شخص ثالث به حوزه های ایمن سازی از جمله راهداری و اورژانس پول پرداخت می شود؛ بررسی شود که این منابع چقدر در استان تخصیص یافته زیرا اهمیت دارد که اصلاح معابر حادثه خیز را داشته باشیم.

وی بابیان اینکه بودجه خوبی برای راه های روستایی اختصاص یافته و حمل و نقل روستایی نیز باید ساماندهی شود گفت: راهداری باید طرحی جامع در ارتباط با مدیریت فعالیت ها در سال های آینده داشته باشد زیرا ظرفیت های بزرگی در این حوزه استان در حال تعریف است که نیازمند اهتمام تمامی دستگاه هاست.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.