شنبه22 ارديبهشت 1403     Saturday, May 11, 2024
1401/02/11
کدخبر :65161
19
چاپ :

توزیع نهال رایگان برای اجرای طرح‌های احیایی و مشارکتی منابع طبیعی در جنوب کرمان

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آمادگی این اداره کل برای توزیع نهال رایگان اکالیپتوس و صنوبر به منظور اجرای طرح‌های احیایی و مشارکتی اراضی منابع طبیعی در این منطقه خبر داد.

رضا سنجری با اشاره به اینکه طرح های احیایی و مشارکتی با مشارکت بین این اداره کل و بهره بردار در قالب تفاهمنامه انجام می شود، به نقش مهم طرح های مشارکتی مانند بادشکن زنده اطراف مزارع برای جلوگیری از سرمازدگی، برداشت خاک و جلوگیری از گرد و غبار اشاره کرد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه گاهی آتش سوزی، چرای مفرط و خشکسالی آسیب جدی به عرصه های منابع طبیعی می رساند اضافه کرد: پروژه های احیایی مانند جنگل‌کاری با نهال در مناطق بیابانی و جنگلی و بذرکاری و بوته کاری در عرصه های مرتعی نقش مهمی در تقویت و احیا پوشش گیاهی در منطقه و جبران خسارت های احتمالی دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: توزیع این نهال ها هم اکنون در نهالستان بخش خصوصی کلجک شهرستان عنبرآباد انجام می شود.

وی کمک به حفاظت منابع پایدار و همچنین درآمدزایی را از اهداف برجسته طرح توزیع نهال رایگان در جنوب کرمان نام برد و افزود: جوامع محلی در کنار فعالیت های کشاورزی و دامداری می توانند با زراعت چوب و کاشت گونه های مستعد، ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و پوشش گیاهی محل زندگی خود، درآمد مضاعفی نیز داشته باشند.

سنجری، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه‌جویی ارزی برای جلوگیری از واردات چوب، ایجاد اشتغال، کمک به حفاظت و صیانت پایدار از منابع جنگلی و تأمین نیاز سلولزی صنایع پایین دستی چوب، توسط زارعین را از مهمترین اهداف طرح مشارکتی و احیایی اراضی منابع طبیعی در جنوب کرمان دانست.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در پایان با تاکید بر اینکه توزیع نهال رایگان محدود و آخرین فرصت آن تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری است گفت: از متقاضیان تقاضا می شود ضمن مراجعه به اداره کل یا ادارات منابع طبیعی شهرستان های تابعه نسبت به‌ تهیه نقشه، تفاهم نامه نگهداری و حواله دریافت نهال اقدام کنند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان کرمان هفت شهرستان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.