جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1400/07/12
کدخبر :57505
21
چاپ :

تمرین فوتبال در بلندترین تپه‌های شنی ایران

چند روز گذشته تپه‌های شنی ریگان که به عنوان بلندترین تپه‌های شنی کشور شناخته می‌شود میزبان فوتبالیست‌های جوان این شهرستان بوده است.

تمرین بازیکنان تیم منتخب امیدهای شهرستان ریگان در تپه های شنی ریگان درحالی است که هم این بازیکنان از انتخاب محل مذکور برای تمرین رضایت دارند و هم مسئولان شهرستان می گویند که این تپه ها استعداد و ظرفیت میزبانی برای مسابقات کشوری فوتبال ساحلی را داراست.
تپه های شنی شهرستان ریگان - در شرقی ترین نقطه استان کرمان و در همسایگی استان سیستان و بلوچستان- از جمله مناطق منحصربه فرد گردشگری نیز به شمار می رود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، برخی کویرشناسان، کارشناسان گردشگری و مسئولان شهرستان ریگان تاکنون بارها این تپه ها را بلندترین تپه های شنی در ایران و حتی جهان معرفی کرده اند؛ این تپه ها دارای وسعتی افزون بر ۳۰ کیلومترمربع و در برخی نقاط ارتفاع ۷۵ متری هستند که محلی برای برگزاری مسابقات مختلف مانند شترسواری، رالی سرعت، موتور سواری و ... نیز محسوب می شوند.

آنطور که اهالی و مسئولان شهرستان ریگان می گویند با توجه به وزش بادهایی که در این منطقه در ایام مختلف سال جریان دارد و نیز حرکت های شن های روان، تپه های شنی گاه شکل هایی زیبا و ارتفاع بسیاری به خود می گیرند که گمان می شود نقاشی شده اند.

صرفنظر از زیبایی های تپه های شنی و محل برگزاری مسابقات مختلف ورزشی یا بومی، از این تپه های شنی به عنوان شن درمانی نیز استفاده می شود و برخی با کندن چاله داخل شن، قسمت هایی از بدن خود را زیر شن برای ساعت هایی نگه می دارند و معتقدند که خاصیت درمانی حتی بهتر از چشمه های آب گرم دارد.

مسئول هیات فوتبال ریگان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این زمینه توضیح داد: طی روزهای اخیر بازیکنان و کادر فنی تیم منتخب فوتبال امیدهای ریگان، بلندترین تپه های شنی ایران واقع در این شهرستان را برای تمرین های خود انتخاب کرده اند و در آنجا تمرین های خود را انجام می دهند.

محمد رضا نوابی افزود: این تمرین ها همه روزه در این مکان بکر برگزار می شود و مورد توجه این ورزشکاران نیز قرار گرفته است‌.

مسئول هیات فوتبال ریگان با اشاره به اینکه بلندترین تپه های شنی ریگان یکی از مناطق گردشگری و ورزشی به شمار می رود بیان کرد:  این تپه های شنی ظرفیت برگزاری مسابقات کشوری فوتبال ساحلی را دارد.

نوابی با اشاره به قابلیت های تیم فوتبال امید ریگان باوجود محرومیت های این شهرستان گفت: تیم فوتبال امید شهرستان ریگان سابقه قهرمانی و نایب قهرمانی استان را در کارنامه دارد.

مسول هیات فوتبال ریگان عنوان کرد: این تیم همچنین اخیرا در استان های همجوار شهرستان ریگان مسابقاتی را انجام داده که قهرمانی را در پی داشته است.

نوابی در عین حال با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای جوانان و نوجوانان ورزشکار در این شهرستان محروم ، حمایت استان و کشور از تیم فوتبال امید شهرستان را خواستار شد.

شهرستان ریگان با بالاترین ضریب محرومیت در سطح کشور در فاصله ۲۸۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.