جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1400/03/27
کدخبر :48444
34
چاپ :

تفاهم‌نامه احداث کارخانه فرآوری مس در بافت منعقد شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: تفاهم نامه این کارخانه امروز(چهارشنبه) در کرمان منعقد شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه احداث کارخانه فرآوری مس و تولید کاتد در شهرستان بافت خبر داد و گفت: تفاهم نامه این کارخانه امروز(چهارشنبه) در کرمان منعقد شد.

 مهدی حسینی نژاد روز چهارشنبه در نشست سرمایه گذاری صنعتی شهرستان بافت در محل دفتر ریاست سازمان صمت استان کرمان افزود: صنایع معدنی فولاد و مس به دلیل کاربرد گسترده و کلیدی که در فعالیت های متنوع صنعتی دارند، از ارکان اصلی صنعت به‌شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: برنامه اولیه بسیاری از کشورهای صنعتی و توسعه یافته، در فرایند رشد صنعتی آنان، همواره فولاد و مس را هدف قرار داده و در نهایت موفق به ایجاد زنجیره های پایین دستی شده‌اند و از این راه بستر لازم را برای رشد صنایع کوچک و متوسط صنعتی را به‌وجود آورده‌اند.

حسینی نژاد با اشاره به توجه به ثروت خدادادی معادن سنگ آهن، مس، زغال سنگ ،کرومیت و سایر مواد معدنی در کرمان و تکمیل زنجیره فولاد در این استان افزود: بیش از ۱۶۰ هزار میلیار تومان طی هفت سال گذشته در این حوزه استان کرمان سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه تاسیس کارخانجات فرآوری موادمعدنی در بیشتر شهرستان‌های استان کرمان موجب رونق اقتصادی شده است ادامه داد: سازمان صمت کرمان همواره از طرح های سرمایه گذاری در این استان استقبال کرده و در کوتاهترین زمان ممکن مجوزهای لازم را صادر می‌کند.

همچنین سرمایه گذار متقاضی احداث کارخانه فراوری مس و کاتد شهرستان بافت نیز در این نشست اعلام کرد که در این پروژه ۶۰ درصد نیروها را از فرزندان وخانواده شهدا و ایثارگران استان کرمان تامین می‌کند و بومی گزینی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

این نشست با حضور صمدالله محمدی نماینده شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه، سرمایه گذاران و نماینده اداره کل بنیاد شهید استان کرمان برگزار شد.

بر اساس این گزارش در سفر روزهای گذشته اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در ارتباط با پروژه یاد شده، به استان کرمان واگذار شد و همین امر به عملیات اجرایی این طرح سرعت بخشیده است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.