يكشنبه23 ارديبهشت 1403     Sunday, May 12, 2024
1400/08/20
کدخبر :58891
22
چاپ :

تشریح برنامه های کتابخانه های عمومی کرمان در هفته کتاب/ فعالیت های مجازی در ایام کرونا

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان از اجرای برنامه های فرهنگی متنوع کتابخانه های عمومی سراسر استان کرمان در هفته کتاب سال ۱۴۰۰ خبرداد.

"احمد وفایی"  با اشاره به اقدامات، فعالیت ها و اهم برنامه های هفته کتاب سال ۱۴۰۰ با شعار "جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم"، افزود: بر برگزاری کیفی برنامه های فرهنگی هفته کتاب تاکید داریم؛ هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آگاه سازی مردم از خدمات کتابخانه هاست لذا ویژه برنامه های هفته کتاب استان در کتابخانه های عمومی از ۲۴ آبان ماه جاری آغاز و تا یکم آذرماه  ادامه دارد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه کتابداران مجموعه کتابخانه های عمومی استان کرمان در زمان شیوع بیماری کرونا فعالیت های ترویجی خود را متوقف نکردند، گفت: حضور در بستر فضای مجازی با ایجاد ۱۳۰ شبکه مجازی برای برگزاری برنامه های فرهنگی به صورت زنده، تبلیغ و معرفی کتاب، نشست های مجازی کتابخوانی، برگزاری مسابقات و فعالیت های فرهنگی و ... از مهمترین اقدامات کتابداران در این ایام بود که همچنان ادامه دارد.

وفایی برنامه های" صبح میثاق" زیارت مجازی قبور شهدا و مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، محفل قرآن و عترت  "ترنم وحی"، برگزاری اختتامیه مسابقه کتابخوانی ملی "طریقت سلیمانی"، اجرای طرح "با یاوران کتاب" کتابخانه گردی ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای پویش "شهد گوهربار" دعوت به کتابخانه و کتابخوانی با گویش های محلی استان کرمان، محفل استانی کودک و نوجوان، اجرای فعالیت های مشترک شهرستانها و ۸۹۲ برنامه فرهنگی کتابخانه ای شامل  نشست کتاب‌خوان، مسابقات کتاب‌خوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب، کارگاه آموزشی، جلسه مطالعاتی، معرفی کتاب (حقیقی و مجازی) ، برنامه مناسبتی و ... را از فعالیت های هفته کتاب امسال در کتابخانه های عمومی استان نام برد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان اظهار کرد: طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت فرارسیدن بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، در روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان کرمان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح علاقمندان و دوستداران کتاب می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به آدرس  www.samanpl.ir و تکمیل فرم درخواست ثبت‌نام پس از تایید کتابداران از این طرح بهره مند شوند.

وفایی با اظهار امیدواری نسبت به روند کاهشی مبتلایان به بیماری کرونا در کشور گفت: امیدواریم بار دیگر پویایی و نشاط گذشته در کتابخانه ها را با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی شاهد باشیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.