شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1402/08/01
کدخبر :95080
12
چاپ :

تامین بذر موردنیاز کلزا کاران جنوب کرمان با پیش‌بینی ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان از تامین بذر موردنیاز کلزا خبر داد که توزیع آن آغاز شده است.

محمد بلندنظر از آغاز توزیع بذر مورد نیاز کشاورزان برای کشت کلزا خبر داد و افزود: بذر کلزا با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان توسط اتحادیه تعاون روستایی شهرستان جیرفت تامین شده و کشاورزان می‌توانند جهت تهیه بذر مورد نیاز به اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی محل خود مراجعه کنند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی از تعاون روستایی به عنوان حامی کشاورزان نام برد که در فصل کاشت، داشت، برداشت و خرید محصولات آمادگی لازم را برای ایجاد تعادل دارد و اظهار کرد: کشاورزان به عنوان مولدترین قشر جامعه در راستای تامین امنیت غذایی هستند که باید در همه شرایط در کنار آنها باشیم و تعاون روستایی این وظیفه را همواره انجام داده است. 

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان روند توزیع بذر کلزا را تا زمان درخواست و تقاضای کشاورزان اعلام کرد. 

پیش‌بینی ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت کلزا در سال زراعی جدید

دکتر رضا یونس زاده مدیر  امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز در گفت و گو با ایسنا استقبال کشاورزان را از کشت دانه‌های روغنی به عنوان محصولات استراتژیک مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته سطح زیرکشت کلزا در منطقه ۱۹۲ هکتار بوده که ۳۵۱ تن محصول برداشت شده است. 

وی از افزایش سطح زیرکشت به میزان ۵۰۰ هکتار خبر داد که بیانگر استقبال کشاورزان است و افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی پیش رو  بیش از ۵۰۰ هکتار کلزا کشت شود. 

یونس‌زاده میزان بذر مورد نیاز را در سال زراعی جدید سه تن اعلام کرد که تامین شده و در حال توزیع است و گفت: در صورتی که  کشت بیش از پیش‌بینی باشد، آمادگی لازم برای تامین و توزیع بذر وجود دارد. 

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان سطح زیرکشت کلزا را براساس برنامه ابلاغی به ترتیب در شهرستان‌های فاریاب، رودبار جنوب، جیرفت، قلعه گنج، کهنوج، عنبرآباد و منوجان اعلام کرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.