پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1403/01/28
کدخبر :105098
0
چاپ :

تاثیر نظارت و تربیت دینی، درون فرد است/ آغاز دوره «سفیران بصیرت» در کرمان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه آموزش باید به پرورش منتهی شود و در غیر این صورت ضد پرورش نتیجه می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در مراسم افتتاح دوره توانمندسازی «سفیران بصیرت» طرح شهید عبدالحمید دیالمه در کرمان اظهار کرد: اجرای عملیات وعده صادق را به رزمندگان اسلام، ملت ایران و نیروهای مسلح تبریک می‌گویم و امیدواریم رزمندگان اسلام در سرزمین‌های اشغالی پیروز شده و شکست نهایی رژیم جعلی اسرائیل را ببینیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث آموزش و پرورش افزود: تعلیم و تربیت سخت ترین و مهم‌ترین ماموریت انسان است که یک عمر زمان می‌خواهد و یک و دو روز برای تعلیم و تربیت کفایت نمی‌کند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: اگرچه انسان موجودی است که گاهی یک کلمه و یک حرکت درست و حرف صحیح سرنوشتش را عوض می‌کند و این از عجایب است اما برای سیر عمومی تعلیم و تربیت، باید عمر صرف شود.

امام جمعه کرمان گفت: آموزش باید به پرورش منتهی شود و در غیر این صورت نتیجه ضد پرورش می‌دهد و برای این هدف باید به گونه‌ای ساز و کار در نظر گرفته شود و برنامه‌ریزی کرد که پرورش که کانون اصلی آن در درون متربی است، احیا شود.

وی اظهار کرد: تاثیر نظارت و تربیت دینی در درون فرد است و تربیت باید آموزش را منتهی به درون فرد کند که کانون پذیرش است و اگر در هر کدام از عناوین تربیتی و آموزشی توجه به این امر داشته باشیم که درون فرد غنی شود، تربیتی است که آفات و امراض روی آن تاثیر نمی‌گذارد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسینخانی معاون اجرایی سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم گفت: مهم ترین وظیفه‌ای که ما در راستای جهاد تبیین داریم، تربیت افراد است.

وی با اشاره به اینکه در جنگ آخرالزمانی قرار داریم و دشمن برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری می‌زند، افزود: باید به گونه‌ای تربیت کنیم که فرزندان ما دچار تحریف نشوند.

حسینخانی با اشاره به اهمیت ویژه تربیت تصریح کرد: مهم ترین قشر ما دانش آموزان هستند و تربیت این افراد فردا در جامعه موثر است و اگر در این مرحله کارمان را خوب انجام دهیم، فردا در جامعه نتیجه را می‌بینیم و نیاز است وقت بیشتری گذاشته شود و باید روی محتوا و وقت گذاشتن بیشتر کار کنیم.

دوره توانمندسازی «سفیران بصیرت» طرح شهید عبدالحمید دیالمه با هدف ارتقاء سطح بینش و آگاهی علمی معلمان آمادگی دفاعی و در راستای جهاد تبیین برگزار می‌شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.