جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1402/08/23
کدخبر :97119
45
چاپ :

تأسی دانشگاهیان به شخصیت شهید سلیمانی افتخار آفرین است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور مجاهدت و مقاومت، شجاعت، روحیه مردم‌داری، مدیریت و فرماندهی و بینش سیاسی را از ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد.

محمدرضا جلیلی در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ذوالفقار در کرمان با بیان اینکه شهدا پرچمی برای عظمت، اقتدار و آزادگی جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: همانگونه که شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بین‌المللی است، امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده این جشنواره را با توجه شخصیت سردار در سطح وسیع‌تری برگزار کنیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه حاج قاسم از تربیت یافتگان برجسته مکتب اسلام، عاشورا و امامین انقلاب بود، گفت: جا دارد دانشگاهیان و نخبگان، شخصیت شهید سلیمانی که مظهر اقتدار و امنیت جهان اسلام بود را تبیین کنند.

جلیلی اظهار کرد: در مکتب اسلام شخصیت‌های بزرگی پرورش یافته‌اند و امیدواریم دانشگاهیان با تلاش و پشتکار برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی تلاش کنند. هم چنین در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بتوانیم نیروی مهارتی را برای اقتدار کشور تربیت کنیم.

وی با اشاره به سرمایه‌های طبیعی و معنوی بسیاری که در کرمان وجود دارد، تصریح کرد: سردمدار سرمایه‌های معنوی دیار کریمان، شهید سلیمانی است. انسان‌های بزرگ مکتب‌ساز و تمدن‌آفرین هستند و اگر کسی خالصانه کار کند، خداوند او را بزرگ می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه سردار سلیمانی متفکر برجسته سیاسی بود و جلوه‌های خدا باوری ایشان زیاد است، گفت: ولایت‌پذیری از شاخصه‌های مکتب حاج قاسم و جلوه‌های اطاعات ایشان از مقام شامخ ولایت برجسته است؛ بارها در عمل، تمسک شهدا و شهید سلیمانی به ولایت را دیده‌ایم که نمونه آن اقدامات لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس است.

وی مجاهدت و مقاومت، شجاعت، روحیه مردم‌داری، مدیریت و فرماندهی و بینش سیاسی، شهادت طلبی و تحلیل‌گری سیاسی را از ویژگی‌های شهید سلیمانی برشمرد و افزود: او ضد آمریکایی به تمام معنا و مهمترین مانع آمریکا در غرب آسیا بود.

جلیلی در پایان اظهار کرد: تأسی دانشگاهیان به شخصیت شهید سلیمانی که افتخار جهان اسلام است، افتخار آفرین است. همانگونه که شهید سلیمانی فرمودند ما ملت امام حسین(علیه السلام) هستیم و مکتب امام حسین ذلت نمی‌پذیرد و امروز نیز هر کجا که لازم باشد پای کار هستیم. امیدواریم در عرصه‌های علمی نیز نقش آفرینی داشته باشیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.