شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1402/12/26
کدخبر :104041
0
چاپ :

بوی عید و حسرت کارکنان شرکتی بیمارستان جیرفت؛علوم پزشکی مشکل حل شد

در حالی که بسیاری از کارمندان وکارگران عیدی خود راتاکنون گرفته‌اند امانیروهای شرکتی بیمارستان‌های علوم پزشکی جنوب کرمان همچون بیمارستان امام جیرفت می‌گویندحقوق دی،بهمن و اسفند خود را هم دریافت نکردن.

هرچند به نظر می‌رسد مشکل پرداخت نشدن کامل حقوق کارکنان شرکتی بیمارستان ها مساله‌ای کشوری است اما مسئولان علوم پزشکی جیرفت می‌گویند با پیگیری در سطح ملی دنبال حل مشکل بوده‌اند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، البته این نیروهای شرکتی در جیرفت از نحوه مواجهه و پاسخگویی به مطالباتشان گله دارند و می گویند با صبر و آرامش بعد از ۲ ماه خواسته خود را نزد مسئولان برده اند و دلجویی که نشده اند، توقع برخی برخوردها را نیز نداشته اند.

این درحالی است که رییس علوم پزشکی جیرفت می‌گوید بخش مهم مشکل حل شده است.

بیمارستان ها از جمله بخش های بسیار مهم و حساس کشور هستند و انتظار می رود در شرایطی که وزارت بهداشت هزینه های زیادی برای ارتقای کیفیت بهداشت و درمان مردم دارد فکری نیز به حال رفع مشکل نیروهای شرکتی می کردند تا این مشکل اینطور باقی نماند.

پای صحبت کارکنان

یکی از این کارکنان شرکتی که در بخش تاسیسات بیمارستان امام خمینی جیرفت مشغول به کار است در مراجعه به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از پیگیری، طلبکارانه با ما برخورد می شود و حتی به ما گفته شد شما نیروی شرکتی هستید، طلب خود را از شرکت بخواهید و به ما ربطی ندارد.

اسدالله حسینی اضافه کرد: همه ما مشکل داریم، از جمله یکی از همکاران فرزندش در بیمارستانی در تهران در نوبت پیوند است و مشکلات مالی دارد.

وی با بیان اینکه بعد از اینکه حقوق آذر را دریافت کردیم تاکنون چیزی دریافت نکرده ایم افزود: نزدیک به ۲۰۰ نفر از کارکنان شرکتی هستند که بیش از ۷۰ نفر در بخش خدمات فعالیت دارند.

 

سابقه ۱۷ ساله شرکتی

یکی دیگر از این نیروهای شرکتی هم که نخواست نامش در خبر ذکر شود بیان کرد: نیروهایی داریم که از سال ۸۵ شرکتی هستند اما تبدیل وضعیت نشده‌اند.

وی افزود: همه سختی های کار و تاخیر در دریافت حقوق را به جان خریده ایم و تحمل کرده ایم اما هزینه های زندگی زیاد است.

پرسش نیروها

برخی نیروهای شرکتی همچنین درباره اظهارات مدیران دانشگاه به ویژه وعده تبدیل وضعیت نیروها پرسش هایی دارند و می گویند:اگر تبدیل وضعیتی در کار است چرا شرکت قرارداد خود با دانشگاه را برای ۲ ماه بعد از سال جدید هم تمدید کرده است؟.

یکی از این نیروهای شرکتی مدعی بود بعد از پیگیری های متعدد آنها از طریق دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، آنها را تهدید به تسویه کرده‌اند.

وی ادامه داد: حقوق ماهانه ما در نهایت ۱۱۰ میلیون ریال است که تعویق ۲ ماهه آن در شرایطی که ماه رمضان آغاز شده و در آستانه سال جدید قرار داریم فشار شدیدی بر زندگی ما می آورد.

رییس دانشگاه: به‌زودی پرداخت می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم گفت: چون تبدیل وضعیت ها انجام می شود منتظر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه هستیم.

علی اصغر خیرخواه افزود: معاونان دانشگاه ها در این زمینه به تهران رفتند تا این کار انجام شود و بلافاصله پرداخت ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه باید اعتبار را بگیریم که سال جدید بتوانیم تبدیل وضعیت را انجام دهیم اضافه کرد: معوقات به دلیل هزینه هایی است که دانشگاه دارد و تعرفه و درآمدها باهم هماهنگ نیست.

رد تهدید اخراج

خیرخواه در عین حال تهدید به اخراج و تسویه کارکنان شرکتی معترض را رد کرد و گفت: به احتمال زیاد از شنبه حقوق ها پرداخت می شود.

وی افزود: ما می توانستیم هفته پیش هم حقوق ها را پرداخت کنیم اما به دلیل مباحث فنی، آن را به تاخیر انداختیم تا به نفع خود کارکنان شود.

خیرخواه ادامه داد: وظیفه ما پرداخت این حقوق ها است و برای حقوق سال آینده تلاش می کنیم که کسری نیاید.

وی یادآور شد: ۳۰ درصد نیروهای ما شرکتی هستند و ناچار به بستن قرارداد با شرکت ها هستیم؛ با چند شرکت قرارداد داریم که پرداخت حقوق ها توسط برخی یک ماه و برخی ۲ ماه عقب افتاده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: عصر چهارشنبه هفته جاری تا حدود زیادی مشکل حل شد و به محض وصول نامه درآمدها آزاد می شود.

وی ادامه داد: برخی از شرکتی‌ها که شرایط لازم را دارند سال آینده به مرور تبدیل وضعیت می شوند و ما برای حقوق آنها پیگیر بوده‌ایم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.