جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/07/08
کدخبر :57372
48
چاپ :

بزرگداشت آیت‌الله متعلم فعال قرآنی جنوب کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری آئین بزرگداشت آیت الله متعلم فعال قرآنی اهل شهرستان منوجان خبر داد.

حسین اسحاقی  افزود: آیت الله متعلم نخستین امام جمعه شهرستان منوجان و از چهره های بنام قرآنی منطقه جنوب کرمان بوده است.
وی تجلیل از فعالان قرآنی را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه شخصیت قرآنی آیت الله متعلم برای مردم منطقه جنوب معرفی نشده لذا آئین گرامیداشت این فعال قرآنی بزودی برگزار می شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به سفر یک روزه خود به شهرستان منوجان اشاره کرد و تجلیل از فعالان قرآنی، تجلیل از هنرمندان، دیدار با فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر، نشست با آتش نشانان، تجلیل از خانواده ایثارگر مربوط به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازدید از مجتمع فرهنگی و دیدار صمیمی با کارکنان اداره ارشاد اسلامی این شهرستان را از جمله برنامه های این سفر برشمرد.

وی به ظرفیت های قرآنی منوجان اشاره کرد و گفت: پنج موسسه قرآنی در این شهرستان وجود دارد که سه موسسه در حال حاضر فعال است.

وی ادامه داد: پیگیر فعالیت تمام موسسات قرآنی در این شهرستان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: فعالان قرآنی می توانند برای گسترش و انجام فعالیت های قرآنی و دریافت تسهیلات، موسسات قرآنی ثبت دهند.

وی به تقدیر از فرماندار منوجان به دلیل کمک به نوسازی مجتمع فرهنگی این شهرستان اشاره کرد و فعالیت های قرآنی را در شهرستان منوجان بسیار شاخص برشمرد.

اسحاقی اظهار داشت: در شهرستان منوجان با توجه به پتانسیلی که وجود دارد می شود فعالیت های قرآنی گسترده ای انجام داد.

وی بر ثبت موسسه قرآنی تک منظوره تاکید کرد و گفت: فعالان قرآنی برای استفاده از ظرفیت های حوزه قرآن و عترت موسسه قرآنی تک منظوره ثبت کنند.

وی شرکت در آزمون های قرآنی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی را برای قرآن آموزان بسیار مهم و موثر دانست و بر مشارکت فعالان قرآنی در این برنامه ها تاکید کرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار داشت: موسسه بیت الزهرا (س) در شهرستان منوجان عملکرد خوبی داشته و بصورت تخصصی فعالیت کرده و این مهم یک ظرفیت برای منطقه است.

وی به حمایت شهرداران و اعضای شورا از فعالیت های فرهنگی و قرآنی اشاره کرد و بر پیوست فرهنگی در حوزه  فعالیت های عمرانی بویژه حوزه مدیریت شهری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دولت موظف است به افرادی که مجوز فعالیت های فرهنگی دارند زمین اختصاص دهد افزود: راه و شهرسازی بصورت رایگان زمین در اختیار موسساتی که مجوز دارند قرار می دهد که این یک فرصت برای این موسسات است.

اسحاقی با بیان اینکه بیمه فعالان قرآنی مشکلی در سطح کشور است، گفت: بزودی سامانه بیمه فعالان قرآنی باز می شود فعالان قرآنی می توانند با مراجعه به صندوق اعتباری هنر از این مهم استفاده کنند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.