شنبه22 ارديبهشت 1403     Saturday, May 11, 2024
1400/08/15
کدخبر :58638
13
چاپ :

برق آرامستان را از انرژی خورشیدی تامین می‌کنیم

شهردار کرمان دربازدید ازآرامستان جدید کرمان،فضای آرامستان قبلی رابرای دفن اموات مناسب ندانست و تاکید کرد که دفن در آرامستان قبلی،غیرمنطقی و غیرقانونی است وتنها درصورت پیش‌فروش قبور ازقبل مانعی ندارد.

وی همچنین با بیان این‌که انتقال آرامستان بدون فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم انجام شده است، درباره‌ی تامین روشنایی آرامستان بهشت کریمان؛ گفت که اولویت این است در بازه‌ی زمانی کمتر از شش‌ماه، روشنایی کامل مسیر آرامستان تأمین شود و در تلاش هستیم از انرژی خورشیدی برای روشنایی مسیر استفاده کنیم.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، سعید شَعرباف‌تبریزی، در بازدید از مجموعه‌ی آرامستان جدید «بهشت کریمان» در مورد مشکلات و کمبودهای موجود و دلیل انتقال آرامستان به محل جدید، بیان کرد: «به‌دلیل کامل بودن ظرفیت آرامستان قدیم و واقع شدن آن در کنار مجموعه‌ی پردیسان قائم (عج)، باید انتقال آرامستان انجام می‌شد».

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ی پردیسان قائم (عج) به‌دلیل اینکه فضای گردشگری و تفریحیِ مردم محسوب می‌شود، محل مناسبی برای دفن اموات نیست، افزود: «آرامستان قدیم به‌دلیل همجوار بودن با گلزار شهدا و لزوم اسکان و حضور زوار در مجموعه‌ی پردیسان قائم (عج)، مکان مناسبی برای دفن نیست».

شهردار کرمان با تأکید بر این‌که در تلاش هستیم دفن اموات در آرامستان قبلی صورت نگیرد، درخصوص آماده نبودن آرامستان بهشت کریمان نیز توضیح داد: «هرچند انتقال آرامستان به محل جدید کار درستی تلقی می‌شود، اما انتقال آرامستان بدون فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم انجام شده است».

وی با بیان اینکه در مدت اخیر، آماده‌سازی اولیه برای فضای سبز داخل مجموعه و تکمیل گلبرگ‌ها پیشرفت مطلوبی داشته است، گفت: «مسیر ورودی نیز به‌خوبی آماده‌سازی شده است».

شعرباف‌تبریزی افزود: «هرچند برای آماده‌سازی آرامستان کارهای زیادی در پیش است، اما همین میزان فعالیت‌های انجام‌شده در مدت اخیر برای آماده‌سازی قبور جهت دفن اموات سرعت خوبی داشته است».

وی همچنین تکمیل گلبرگ‌های آرامستان «بهشت کریمان» به‌صورت مردم‌پسند و با در نظر گرفتن فاصله‌ی قبور از هم را ضروری دانست.

شهردار کرمان اقدام مهم دیگر را تجهیز غسالخانه بیان کرد و گفت: «قرارداد با پیمانکار منعقد و پیش‌پرداخت جهت شروع به‌کار پرداخت شده است».

وی با اشاره به اینکه ساخت و تجهیز غسالخانه در اسرع وقت و طبق زمان‌بندی مناسب شروع خواهد شد، یادآور شد: «همزمان کار تأمین برق سایت و مسیر ورودی را نیز دنبال می‌کنیم».

شعرباف‌تبریزی بیان کرد: «در تلاش هستیم برق مسیر آرامستان به‌صورت خودتأمین باشد؛ بنابراین، در نظر داریم از انرژی خورشیدی برای روشنایی مسیر استفاده کنیم».

وی تأکید کرد: «به‌سرعت و در بازه‌ی زمانی کمتر از یک‌ماه، قراردادهای تأمین برق مجموعه و مسیر ورودی منعقد خواهد شد».

شهردار کرمان یادآور شد: «اولویت این است در بازه‌ی زمانی کمتر از شش‌ماه، امنیت و روشنایی کامل مسیر آرامستان بهشت کریمان تأمین شود».

وی کمک سایر نهادها و ارگان‌های مربوط برای تکمیل آرامستان بهشت کریمان را ضروری دانست و گفت: «این پروژه، بسیار بزرگ است و مناسب‌سازی جاده‌ی آن تنها از عهده‌ی شهرداری برنمی‌آید».

شعرباف‌تبریزی با بیان اینکه یک گروه به‌صورت کامل و تمام‌وقت در مجموعه‌ی آرامستان بهشت کریمان مشغول به‌کار هستند، اظهار کرد: «ساخت غسالخانه، تأمین برق مجموعه و مسیر ورودی آرامستان بهشت کریمان، از ملزومات اولیه است که باید حتماً در کمتر از یک‌سال انجام شود».

وی به شروع فرایند تکمیل سایر گلبرگ‌ها و بعضی تأسیسات تجاری به‌صورت همزمان اشاره کرد و گفت: «سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجموعه، مستلزم حضور قابل توجه مردم است».

شهردار کرمان با بیان این‌که دوبانده‌شدن مسیر جاده‌ی آرامستان در دستور کار شورای تأمین است، اما هنوز هزینه و اعتبار آن تأمین نشده است، خاطرنشان کرد: «تأمین امنیت، مناسب‌سازی و نصب علایم و ایجاد روشنایی کامل مسیر آرامستان بهشت کریمان، در اولویت است».

وی همچنین گفت: «دفن در آرامستان قبلی، غیرمنطقی و غیرقانونی است و تنها در صورت پیش‌فروش قبور از قبل یا مواردی که به‌صورت خانوادگی خریداری شده، مانعی ندارد».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.