شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1402/08/04
کدخبر :95380
11
چاپ :

برداشت محصول از باغات قطب تولید مرکبات استان کرمان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد از آغاز برداشت مرکبات با سطح زیرکشت ۱۳ هزار هکتار باغات شهرستان و تولید حدود ۲۰۰ هزار تن خبر داد که رتبه اول استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

ابوالحسن پیرنیا از آغاز برداشت محصول مرکبات در سطح شهرستان عنبرآباد خبر داد که تا پایان اسفندماه ادامه دارد و گفت: شهرستان عنبرآباد با تولید حدود ۲۰۰ هزار تن مرکبات در استان کرمان مقام اول را دارد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: حدود ۱۳ هزار هکتار از باغات شهرستان به کاشت محصول مرکبات اختصاص یافته که از کل این سطح، ۱۱ هزار هکتار مثمر است.

پیرنیا ارقام مرکبات را در عنبرآباد متنوع اعلام کرد که بیش از ۲۰ رقم در منطقه تولید می‌شود و اظهار کرد: ارقام مرکبات شامل انواع لیموترش، لیمو شیرین، پرتقال محلی، والنسیا، انواع نارنگی و گریپ فروت است.

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد زمان برداشت مرکبات را از شهریورماه تا اسفندماه عنوان کرد و گفت: کار برداشت محصول از شهریورماه با ارقام زودرس آغاز شده و با برداشت ارقام دیررس شامل والنسیا و انواع گریپ فروت تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از این سطح حدود ۱۶۰۰ هکتار پرتقال رقم ناول است که بیشتر آن در مناطق کوهپایه‌ای شهرستان واقع شده و در حال حاضر در مرحله برداشت بوده و با توجه به اقلیم مناسب و عدم استفاده از مواد و کودهای شیمیایی از سلامت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.