يكشنبه23 ارديبهشت 1403     Sunday, May 12, 2024
1400/01/24
کدخبر :45793
27
چاپ :

برخورد قانونی در انتظار صاحبان خانه‌مسافرهای غیرمجاز در کرمان

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: با صاحبان خانه‌مسافرهای غیرمجاز که اقدام به پذیرش مسافر در این استان می کنند، برخورد قانونی می شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: با صاحبان خانه‌مسافرهای غیرمجاز که اقدام به پذیرش مسافر در این استان می کنند، برخورد قانونی می شود.

 معین افضلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کارشناسان این اداره‌کل با همراهی بازرسان اداره اماکن نیروی انتظامی از خانه‌ مسافرهای استان کرمان بازدید می کنند و با توجه به روند صعودی شمار مبتلایان به کرونا با خانه‌ مسافرهایی که به‌صورت پنهانی در شهر و روستاها فعالیت می‌کنند برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰ اخطار کتبی و شفاهی به خانه مسافرهای متخلف و غیرمجاز داده شده است، اظهارداشت: این استان دارای ۲۷ خانه مسافر است که بیشترین آنها در شهرستان‌های بافت، بردسیر و کرمان راه‌اندازی شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: همچنین خانه‌های شخصی که اقدام به اسکان مسافر می‌کنند شناسایی و با معرفی آنها به اداره اماکن نسبت به پلمب و برخورد با مالک اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجوزها به ‌منظور ساماندهی و نظارت هرچه بیشتر بر خانه مسافرها در شهرستان‌ها و همچنین شناسایی و جلوگیری از فعالیت اماکن اقامتی فاقد مجوز صادر می‌شود.

افضلی تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به منظور بهبود وضعیت و کیفیت خدمات‌رسانی خانه‌ مسافرها و همچنین ساماندهی و کنترل فعالیت تمامی مراکز اقامتی در سطح استان، نظارت مستمر از این اقامتگاه‌ها را در اولویت کار قرار داده است.

استان کرمان با هفت اثر جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.