يكشنبه23 ارديبهشت 1403     Sunday, May 12, 2024
1401/02/07
کدخبر :65143
23
چاپ :

بانوی کارآفرین سیرجانی با حمایت کمیته امداد برای ۱۵ نفر شغل ایجاد کرد

بانوی کارآفرین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سیرجان با راه‌اندازی کارگاه شیرینی‌پزی برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد کرد.

مریم ایرانمنش ساکن شهرستان سیرجان است که به دلیل جدایی از همسرش در سال ۹۸ با اتفاق فرزند دخترش تحت حمایت کمیته امداد سیرجان قرار گرفت.
وی که هفت سال است شیرینی‌پزی می کند در مورد شرایط کار و حرفه خود می‌گوید: کار خود را در ابتدا با پخت شیرینی در منزل شروع کردم و با لطف خدا و همکاری کمیته امداد توانستم تجهیزات مورد نیاز را خریداری و کارگاه شیرینی فروشی راه‌اندازی کردم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، این بانوی کارآفرین موفق ادامه داد: با کمک کمیته امداد و دریافت تسهیلات و همچنین حمایت‌های مشاوره‌ای و کارآموزی که از سوی کارشناسان این نهاد انجام شد، با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه از کمیته امداد توانستم تجهیزات مورد نیاز را خریداری و در گوشه‌ای از منزلم کارگاه شیرینی‌پزی راه‌اندازی کنم و امروز ۱۵ نفر نیروی کار که بیشتر آنان زنان سرپرست خانوار هستند، در کارگاه من مشغول فعالیت هستند.

وی می‌گوید: کمیته امداد با همراهی و بازدیدهای مستمر از کارگاه من موجب رفع کبودها و ارائه مشاوره‌های لازم و همچنین توسعه و پیشرفت کارم شد.

 این بانوی کارآفرین سیرجانی ادامه داد: هم‌اکنون با دو شرکت بزرگ در شهرستان سیرجان به‌منظور تأمین شیرینی مورد نیاز آن‌ها قرارداد بسته‌ام و شیرینی‌های تولیدی خود را علاوه بر استان کرمان به استان‌های تهران، بندرعباس، شیراز و غیره ارسال و ماهیانه حدود ۲۵ میلیون تومان درآمد خالص کسب می‌کنم.

خانم ایرانمنش از تولید انواع شیرینی‌های سنتی، فانتزی، مخصوص، باقلوا، قطاب و غیره در کارگاه شیرینی خود خبر داد.

این بانوی کارآفرین بابیان اینکه کسب رزق و روزی حلال مهم‌ترین انگیزه و عامل پیشرفت کارم بوده می‌گوید: با توجه به شرایط دشواری که در زندگی تجربه کردم توانستم روی پای خودم بایستم و خودکفا شوم و امروز نه‌تنها به توانمندی رسیده‌ام بلکه برای دیگر خانواده‌های نیازمند نیز کار و اشتغال ایجاد کرده‌ام.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های خوب کمیته امداد گفت: بدون شک اگر راهنمایی‌ها و همراهی‌های این نهاد نبود من نمی‌توانستم این کارگاه را راه‌اندازی کنم و با راه‌اندازی این کارگاه توانستم علاوه بر خودکفایی خود زمینه اشتغال افراد نیازمند دیگری را فراهم کنم.

این بانوی موفق یکی از مشکلات اساسی کار خود را کوچک بودن فضای کارگاهش اعلام می‌کند و می‌گوید: با توجه به اینکه قسمتی از منزل مسکونی‌ام را به کارگاه شیرینی‌پزی اختصاص داده‌ام با کمبود فضا مواجه هستم که در صورت حمایت مسئولان و کمیته امداد و گسترش کارگاهم می‌توانم علاوه بر تولید بیشتر زمینه اشتغال افراد نیازمند بیشتری اقدام کنم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.