جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1402/10/23
کدخبر :100032
2
چاپ :

بازگشت ۶۰۰۰ واحد راکد و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید با حمایت دولت سیزدهم

از ابتدای آغاز به کاردولت سیزدهم واحد احیای مراکز تولیدی و اقتصادی در ریاست جمهوری راه‌اندازی شد و در آن مشکلات نقدینگی،مدیریتی،حقوقی،بازار و...بررسی و۶۰۰۰واحد راکد ونیمه تعطیل به چرخه تولیدبازگشتند.

«سیدمحمد حسینی» در  مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه کاشی و سرامیک در کشکوییه رفسنجان، اظهار کرد: دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کارش به مسائل مهمی از جمله آب و اشتغالزایی پرداخته به‌طوری که در زمینه آب، پنج خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی یعنی کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و فارس در حال اجرا دارد تا مشکلات این حوزه کاهش یابد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: اگر چه این آب برای مصارف صنعتی و کشاورزی تعریف شده اما با توجه به نامگذاری سال‌های اخیر مقام معظم رهبری که تأکید به تولید دارند لذا تولید کلیدواژه حل بسیاری از مشکلات است.

حسینی اظهار کرد: با تولید، درآمد خانوارها هم افزایش یافته و معیشت خانوارها بهبود می‌یابد  لذا دولت سیزدهم از ابتدای کار، واحد احیاء مراکز تولیدی و اقتصادی را در حوزه ریاست جمهوری ایجاد کرده و تاکنون بیش از ۶۰۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در کارگروه‌های متعدد مورد بررسی مسائلی در زمینه نقدینگی، حقوقی، مدیریتی، بازار و غیره قرار گرفتند و مجددا به چرخه تولید برگشتند.

وی با اشاره به این‌که دولت بر خصوصی‌سازی سالم و درست تاکید دارد، تصریح کرد: متاسفانه در گذشته دیدیم که عده‌ای با رانت و با استفاده از موقعیت؛ برخی کارخانه‌های بزرگ و مراکز عظیم را تعطیل کردند و تجهیزات را در راستای تغییر کاربری فروختند و سرمایه را در کارهای زودبازده به کار گرفتند اما اکنون دولت فعلی بر خصوصی‌سازی سالم و درست تاکید دارد و البته حمایت، نظارت و هدایت را دارد تا اشتغال و درآمدزایی تحقق یابد و معیشت خانواده‌ها بهبود یابد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: پروژه‌های زیادی در راستای اشتغالزایی و درآمدزایی در حال تکمیل هستند به‌طوری که ۴۸ پروژه پیشران‌ و عظیم با اعتبار ۱۷ میلیارد دلار در حوزه گاز، پتروشیمی، نفت و غیره در صنایع و معادن سرمایه‌گذاری شده و قطعا جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی مهم هستند.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند در اجرای پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و در مناطق آزاد در نقاط مختلف کشور بسته‌های سرمایه‌گذاری معلوم و تعریف و این کار شروع شده و مردم می‌توانند در حوزه‌های خدماتی، صنعتی و معدنی، کشاورزی و غیره سرمایه‌گذاری کنند که البته ۱۵ درصد در این مسیر سرمایه‌گذاری کردند.

حسینی گفت: تأکید رئیس جمهور هم تسریع در این روند و رسیدن به نتایج مطلوب اشتغال و درآمد برای خانواده‌هاست. ضمن اینکه در برنامه پنج ساله هفتم توسعه، تأکید شده که مدارس و دانشگاه ها نیروی ماهر تربیت کنند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.