پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1401/03/16
کدخبر :66262
30
چاپ :

بازسازی محور شهداد_نهبندان آغاز شد

سیل ۲۷ فروردین‌ماه سال ۹۸، حدود ۳۰ کیلومتر از محور شهداد _ نهبندان تخریب کرد و امروز پس از گذشت حدود سه سال، بازسازی و بهسازی محور شهداد _ نهبندان آغاز شد.

 احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان پیش از ظهر امروز ۱۶ خردادماه در آئین آغاز عملیات بهسازی و بازسازی محور شهداد _ نهبندان گفت: این پروژه ظرف ۴۰۰ روز به اتمام خواهد رسید. وی طول کل محور شهداد _ نهبندان را ۲۷۵ کیلومتر دانست و افزود: حدود ۱۶۵ کیلومتر این محور در محدوده استان کرمان قرار دارد. 

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان یادآوری کرد: سیل ۲۷ فروردین سال ۹۸ حدود ۳۰ کیلومتر این جاده را تخریب کرد. 
وی از انعقاد قرارداد ۲۵۷ میلیارد تومانی با شرکت سه کاف در راستای بهسازی و بازسازی فاز اول و دوم این محور به طول ۴.۵ سخن گفت و ادامه داد: مقرر است ۲۳ کیلومتر آن در چهار فاز بهسازی و بازسازی شود. 
عراقی‌زاده از بافت خاک و ویژگی‌های این منطقه سخن به میان آورد و گفت: این منطقه بدترین خاک دنیا از لحاظ ساخت و ساز و همچنین آب آن بسیار شور به‌گونه‌ای که EC آن دو برابر آب خلیج فارس و گرم‌ترین نقطه جهان  و بدترین بافت خاک (بافت آن نمکی است) است. 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این آئین گفت: این جاده یکی از محورهای استراتژیک و مهم کشور است. 
وی با اشاره به پهناوری استان اطهار کرد: تقریبا یک پنجم وسعت این استان کویر است و می‌توان استفاده بهینه از کویر کرد. 
امام جمعه کرمان با اشاره به ثبت جهانی این منطقه عنوان کرد: باید با همت و تلاش هر چه سریعتر بازسازی و بهسازی این محور به اتمام برسد. 
برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.