يكشنبه23 ارديبهشت 1403     Sunday, May 12, 2024
1401/02/28
کدخبر :65797
17
چاپ :

بازدید از موزه‌های کرمان امروز رایگان است

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: امروز (چهارشنبه) ۲۸ اردیبهشت‌ماه بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی این استان رایگان است.

مجتبی شفیعی افزود: امروز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی، بازدید از موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی استان کرمان رایگان است.
وی اظهار داشت: هرساله در این روز تعداد زیادی از علاقمندان از موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی استان کرمان بازدید می‌کنند و روز جهانی موزه‌ها را فرصتی برای آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ گذشتگان می‌دانند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه این استان دارای ۲۵ موزه مشارکتی، غیرمشارکتی و خصوصی است خاطرنشان کرد:  ساعت بازدید از موزه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ شب است.

 کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده و هزاران جاذبه تاریخی، طبیعی و نیز تربت پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، موقعیت ممتازی به این خطه در حوزه گردشگری بخشیده است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی‌ترین درفش جهان از آن در منطقه شهداد به دست آمده، سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان شهرستان سیرجان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.