شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1402/09/27
کدخبر :98604
2
چاپ :

اکبرم رفت و اصغر آوردند

درِ تابوت باز شد،پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را کنار زدند،داخل تابوت شهید۱۹ساله‌مان پیکری به اندازه کودکی۱۰ساله جا گرفته بود،صدای مادرشهید مفقودالاثر دانشی بلند شد:آه شهید آوردند،اکبرم رفت و اصغرآوردند.

 مادر شهید احمد دانشی با نزدیک شدن پیکر شهید گمنام به او، صدایش را رها کرد و بلند بلند گریست و به یاد احمد برای استخوان های شکسته بی مادر شهید گمنام لالایی خواند تا با خیالی آسوده در آرامگاه ابدیش بخوابد.
او که با آمدن استخوان های شهید گمنام داغ چندین ساله دلش تازه شده بود به یاد احمد به استقبال شهید گمنام آمده بود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، جمعیتی که هفته گذشته نیز با تشییع پیکر هشت شهید گمنام در سراسر استان کرمان غربت و بی کسی شهدای جوان و نوجوان را اشک باریده بودند حالا امروز-یکشنبه- در سالروز شهادت مادر پهلو شکسته مان حضرت فاطمه زهرا (س) باز آمده بودند تا بعد از تشییع شهدا و شرکت در اجتماع فاطمیون، شهید نامداری را تا قلب دانشکده فنی کرمان همراهی کنند.
آه که چقدر دلم می خواهد بدانم تو کیستی و چطور سر از قلب دانشکده فنی در آوردی! شاید تو هم مانند شهید حمید ادیبی سر و سری با اینجا داشته ای؟ یقین دارم خودتان هستید که مکان آرام گرفتن پیکرهای مطهر بی نام را مشخص می کنید.
حالا همه بعد از اقامه نماز در مسجدهای امیرالمومنین و فاطمه الزهرا (س) و تشییع شهید گمنام در بعدازظهر آخرین روزهای پاییز در دانشکده فنی دانشگاه باهنر کرمان جمع شده اند تا تاریخ این لحظه زیبا و این حق شناسی ملت ایران را به خاطر بسپارند.

باید سلام گفت به استخوان های شکسته ای که سال‌ها دور از وطن و آغوش مادر زیر خروارها خاک به انتظار مانده اند، "السلام
ای شکسته استخوان ها السلام"
باید خوش آمد گفت به جوانی ۱۹ ساله که حالا به دانشگاه آمده است اما نه برای دانشجویی که در جایگاه استادی.
حالا او ایستاده بر مدار دانشکده فنی کرمان تا درس ایثار ،آزادگی و جوانمردی را تا ابد ارائه کند.
السلام ای جوان رشید قامتم، السلام ای کبوتر خونین بال، ای اکبر بلند قامتی که اکنون در قامت اصغر آمده ای. السلام ای فرزند رشیدمان به دانشگاه خوش آمدی.

 

۲۱ آذر سال جاری پیکر هشت شهید گمنام دفاع مقدس وارد شهر کرمان، صبح امروز بر دوش خیل عظیم مردم شهید پرور تشییع و عازم محل های تدفین شدند.

استان کرمان در کل میزبان پیکر مطهر ۹ شهید گمنام است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: پیکرهای مطهر ۹ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در استان تشییع شد.

محمود مهدوی فر اظهار داشت : از تعداد ۹ پیکر مطهر شهیدگمنام که استان کرمان توفیق میزبانی آنها را دارد، هشت شهید در شهر کرمان تشییع و یک شهید نیز که به دلیل بعد مسافت به کرمان انتقال داده نشد) در  جیرفت تشییع و در اسفندقه این شهرستان خاکسپاری شد.

به گفته وی پیکر سه شهید در پارک جوان، پارک شهید مطهری و رکن آباد شهرستان رفسنجان، یک شهید در منطقه خَبر(khabr) شهرستان بافت، یک شهید در منطقه بیاض شهرستان انار، یک شهید در منطقه اسفندقه جیرفت و ۲ شهید نیز در شهر کرمان شامل دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر و نیز پارک خیابان مدیریت، خاکسپاری خواهند شد.

مهدوی فر اظهار داشت: همچنین پیکر مطهر یک شهید گمنامی که قرار است در محوطه دادگستری کرمان خاکسپاری شود طی روزهای آتی تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

*شهید احمد دانشی در سن ۱۶ سالگی در عملیات کربلای۴ در سال ۱۳۶۵ به خیل عظیم شهدا پیوست.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.