پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1401/05/13
کدخبر :69043
22
چاپ :

اولویت اول ما اتمام اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان کرمان است

دکتر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این نشست بیان کرد: امیدوارم با حضور رئیس جمهور و وزرای محترم دولت شاهد بهبود شرایط معیشتی و رفاهی مردم باشیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آنچه مسلم است بحران بی آبی شرایط خاصی  برای کرمان و راور ایجاد نموده و لذا اولویت اول ما اتمام اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان کرمان است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، پورابراهیمی در ادامه بیان کرد: سیل اخیر آسیب‌های بسیار زیادی به استان کرمان به ویژه در شهرستان های رفسنجان، شهربابک و کرمان و راور وارد نموده که انتظار داریم با دستور ویژه رئیس جمهور در اسرع وقت بودجه های لازم برای حل مشکلات مردم تخصیص یابد.

نماینده مردم کرمان و راور  در مجلس شورای اسلامی یکی از  مشکلات مهم کنونی استان را لغو تفویض اختیارات شورای عالی معادن برای استان  دانست و گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم این تصمیم غیر کارشناسی وزارت صمت  را اصلاح کنند تا مردم مظلوم استان از ظرفیت معادن متعلق به خود استفاده نمایند. ضمن آنکه حقوق دولتی قانونی قابل پرداخت به استان نیز باید کامل اجرا شود.

 پورابراهیمی در ادامه افزود: مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیازمند طرح جامع ای است که باید با هماهنگی دولت و ارکان نظام در سطح ملی و منطقه ای مصوب و اجرایی شود.  البته در کنار منابع مالی مردم که خودجوش کار می کنند،  ردیف بودجه مصوب دولت نیز  نیاز  دارد که به صورت ویژه در دستور کار دولت باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه از انتخاب استاندار بسیجی و فعال استان کرمان و زحمات ایشان در طول ایام اخیر تشکر و قدردانی کرد  و بیان داشت امیدوارم دولت محترم با افزایش اختیارات استانداران شاهد افزایش کارآمدی مدیریت‌های استانی  باشند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه علی رغم  مشکلات داخلی و  گرفتاریهای تحریمی کشور طرحهای مهم اقتصادی استان کرمان به ویژه مرکز استان متوقف نشده و  با حمایت دولت سیزدهم بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان طرحهای اقتصادی شامل  تولید سلولهای خورشیدی، الکترود گرافیتی، لاستیک های فوق سنگین و ... آغاز به کار نموده  است.

پورابراهیمی در ادامه گفت: با توجه به شرایط خاص استان کرمان انتظار داریم سفر دولت به استان دو روزه باشد تا مسائل استان بیشتر  مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.