جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1402/12/07
کدخبر :103102
0
چاپ :

انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی حکومت مبتنی بر مردم سالاری دینی است، گفت: دنیای امروز نماد مردم سالاری را انتخابات می‌دانند و این مسئله مهمی است.

حجت الاسلام محمد صباحی  در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: انتخابات، فعالیتی مهم و تاثیرگذار و شایسته هر نوع فداکاری است و یکی از شعارهای اساسی نظام اسلامی «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» بود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه شرق و غرب به معنای جغرافیا نیست، افزود: غرب یعنی نظام سرمایه‌داری با شعار آزادی و شرق به معنی نظام کمونیستی با شعار عدالت است و تکلیف جمهوری اسلامی با این دو شعار روشن است.

صباحی بیان کرد: غرب با شعار آزادی آمد و در حالی که بیش از ۴۰ سال از انتشار اسناد لانه جاسوسی می‌گذرد، چاپ، تدریس و فروش این اسناد در آمریکا ممنوع است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی حکومت مبتنی بر مردم سالاری دینی است، گفت: دنیای امروز نماد مردم سالاری را انتخابات می‌دانند و این مسئله مهمی است.

وی افزود: تاکید بر حضور در انتخابات برای این است که مردم مهم هستند و البته مسائل دیگری نیز وجود دارد که بر این موضوع تاثیر دارند اما انتخابات مهم است.

صباحی با اشاره به مضمونی از سخن امام علی علیه السلام مبنی بر اینکه مردم ستون سیاست هستند، بیان کرد: اگر این ستون از بین برود، خیمه سیاست فرو می‌ریزد.

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: در یک جنبه(خارجی) همه پیروز هستیم و مهم این است که رای دهیم و در جبهه داخلی پیروز و غیرپیروز داریم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.