سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1402/10/07
کدخبر :99302
16
چاپ :

امروز شاهد شکوفا شدن اندیشه حاج قاسم در جهان هستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز که شاهد شکوفا شدن اندیشه حاج قاسم در دنیا هستیم، دشمن فهمید چه غلطی کرده و امروز حاج قاسم عزیز در مدرسه‌ها و کلاس‌های درس و نماد بصیرت ، غیرت و بندگی خداوند است.

رضامراد صحرایی در اجتماع دانش‌آموزی «فرزندان حاج قاسم» در کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰۲۰ شهید دانش‌آموز و شهدای معلم اظهار کرد: سردارحاج قاسم سلیمانی در فرهنگ ما نماد ولی‌الله و اهل معنویت و اخلاص بود و نشان داد چیزی که دنیا را تغییر می‌دهد اخلاص و معنویت است.
وی افزود: حاج قاسم نماد انقلابی بودن و انقلابی زندگی کردن بود و نشان داد برای انقلابی بودن لازم نیست به حزب و جناحی آنچنان وابسته باشی که انقلاب را نبیینی.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،  صحرایی با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد شجاعت و تدبیر بود و این خصوصیات در هر که باشد تغییر ایجاد می‌کند، گفت: حاج قاسم نماد مجاهدت، فداکاری، درایت، سادگی و سرباز ولایت بود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قهرمانان آن واقعی هستند و فقط در اسطوره‌ها نیستند، بلکه در بین ما زندگی می‌کنند؛ کدام قهرمان توانسته معادلات جهان را عوض کند؟ حاج قاسم نماد پیروزی حق بر باطل، دشمن‌شناسی و نماد استکبارستیزی در تاریخ ماست.

وی با اشاره به اینکه  شهید سلیمانی متعلق به تمام آزادی‌خواهان جهان است و شهادت او نشان داد که نور خدا را نمی‌توان خاموش کرد، گفت: امروز فرزندان حاج قاسم در ۷۳۰ منطقه آموزشی ایران گرد هم آمده‌اند تا نسل آرمانی را نشان دهند و این مکتب امامین انقلاب است.

صحرایی تصریح کرد: امروز که شاهد شکوفا شدن اندیشه حاج قاسم در دنیا هستیم، دشمن فهمید چه غلطی کرده و امروز حاج قاسم عزیز در مدرسه‌ها و کلاس‌های درس  نماد بصیرت و غیرت، یقین به باورهای دینی، عبودیت و بندگی خداوند است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حاج قاسم نماد عشق به مردم است، افزود: عشق به مردم مرام شهداست. مردمی که حاج قاسم خود را فدای آنها کرد و او را از هر زمان دیگری بیشتر باور کردند و این دولت به عنوان دولت مردمی تمام همتش این است که راه حاج قاسم و یاران او همواره پایدار بماند.

وی بیان کرد: در آموزش و پرورشی که آرمانش پروراندن نسل آرمانی همچون حاج قاسم است، ویژگی‌های حاج قاسم به نماد و فرهنگ تبدیل می‌شود و سال آینده به یاد حاج قاسم همه ویژگی‌ها را به نشان تبدیل خواهیم کرد.

همچنین امروز هفتم دی ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش، هنرستان دخترانه ۱۲ کلاسه فنی و حرفه‌ای خیّرساز «راضیه شورویی» در شهرک سعیدی کرمان به بهره‌برداری رسید.

این هنرستان با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان احداث شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.