جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/09/23
کدخبر :60321
32
چاپ :

امام جمعه جیرفت بحران آب جنوب کرمان نیازمند مدیریت علمی است

امام جمعه جیرفت گفت: بحران آب در جنوب استان کرمان نیازمند مدیریت علمی است به نحوی که کشاورزی و دامداری آن به عنوان یک اصل اساسی فدای صنعت نشود.

 حجت‌الاسلام میثم تارم در دیدار رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان افزود: کشاورزی و دامداری جنوب کرمان به عنوان اصل و اساسی که با سلامت، تغذیه و معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد باید حفظ کرد و آن را فدای صنعت نکرد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،  مرکز تحقیقات و آموزش می‌تواند با اصلاح شیوه‌های کشاورزی و متناسب‌سازی آن با ظرفیت،  اقلیم و شرایط کم آبی منطقه، تحول عظیمی را در عرصه کشاورزی رقم بزند.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: عملیاتی‌سازی یافته‌های علمی و به کارگیری آن در مزارع نیازمند تنوع بخشی به شیوه‌های آموزش برای انتقال نتایج تحقیقات است.

شهرداری‌ها کار علمی را جایگزین آزمون و خطا کنند

امام جمعه جیرفت همچنین گفت: وجود مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان نه تنها برای کشاورزان بلکه برای مجموعه شهرداران جنوب نیز نعمتی بزرگ است که باید از آن بهره گرفت.

وی افزود: شهرداری‌ها در زمینه فضای سبز، زیبایی شهرها و کاشت درختان و گیاهان شهری از نظرات و مشاوره‌های کارشناسی این مرکز استفاده کنند.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: متناسب سازی فضای شهری با شرایط اقلیمی منطقه از مجرای اقدامات کارشناسی شده از هزینه‌های آزمون و خطا و تبعات مخرب کاشت برخی گونه‌های درختان جلوگیری می‌کند.

کمبود ۸۸ درصدی نیروی مرکز تحقیقات

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان با بیان اینکه با کمبود ۸۸ درصدی نیروی انسانی مواجه‌ هستیم گفت: این مرکز را می‌توان سکاندار پژوهش‌های کاربری کشاورزی جنوب کشور دانست.

احمد آیین افزود: دستیابی به کشاورزی دانش‌بنیان نیازمند انتقال یافته‌های علمی به کشاورزان و عملیاتی‌ساز آنها در مزارع است. 

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان با بیان اینکه امسال افزون بر ۶۰ پروژه تحقیقاتی در دست اجرا داریم، ادامه داد: حفاظت و حمایت از ذخایر ژنتیکی یکی دیگر از وظایف این مرکز است.

وی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای این مرکز گفت: این نمایشگاه از فردا - سه شنبه- در جهاد کشاورزی جنوب کرمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

شهرستان های جنوب استان از قطب های مهم کشاورزی استان و کشور به شمار می روند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.