جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1401/02/24
کدخبر :65762
38
چاپ :

اما و اگرهای واردات خودرو برداشته شود

دیدار نماینده مردم سیرجان و بردسیر با وزیر صنعت، معدن و تجارت با محوریت تعهدات صنایع و معادن به مردم در قالب مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن در محل وزارت صمت صورت پذیرفت.

شهباز حسن پور در این دیدار با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر مشارک شرکت گل گهر و شرکت ملی مس ایران در خصوص تکمیل و بهره برداری آزاد راه نطنز-سیرجان- بندرعباس حدفاصل کنار گذر شرقی سیرجان افزود، متاسفانه با پیگیری های فراوان هنوز اقدامی صورت نگرفته است و کنار گذر شرقی سیرجان مشکلات، تصادفات و خسارات جانی و مالی بسیاری برای مردم نجیب سیرجان ایجاد کرده است، حسن پور با توجه به اهمیت موضوع خواستار بررسی علل و موانع انجام پروژه مذکور شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: سیرجان به دلیل وجود صنایع بزرگ به شهر مهاجر پذیر با شکاف طبقاتی تبدیل شده است و شکاف طبقاتی بوجود امده در سیرجان به دلیل برخوردار بودن ۳۰ درصد جمعیت شهر از حقوق بالا و درامد مکفی و محروم بودن ۷۰ درصد مردم ازین مزایا است، وی همچنین به وجود ۱۵ هزار خانوار زیر خط فقر مطلق در سیرجان اشاره کرد و خواستار آن شد هرچه سریعتر این شرایط اصلاح گردد و شرکت های بزرگ منطقه در قالب مسئولیت های اجتماعی بخشی از این عوارض و مشکلات را جبران نمایند.

نماینده سیرجان و بردسیر همچنین با اشاره به ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و به منظور تسریع و تسهیل امور ارباب رجوع ها خواستار تفویض اختیارات به شورای معادن استان گردید.

حسن پور همچنین در خصوص واردات خودرو تاکید کرد: مجلس، دولت، مردم و حتی مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند که وضعیت خودروسازی نابه‌سامان و نارضایتی ایجاد کرده است، حالا که بعد از چند سال واردات خودرو ازاد شده است، اما و اگر ها برداشته شود و خودروی با کیفیت هرچه سریعتر در دسترس مردم قرار گیرد.

وی عنوان کرد: با واردات خودرو در رده قیمتی پایین یا متوسط، اختلاف دوبرابری قیمت کارخانه و بازار خودرو سقوط آزاد می‌کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر همچنین ادامه داد: در حال پیگیری موضوع خودروسازان بخش خصوصی که قیمت خودروهای چینی را با ۳ یا ۴ برابر قیمت در داخل کشور تولید می‌کنند نیز، هستیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.