پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1402/10/17
کدخبر :99695
8
چاپ :

اعضای شهیده فاطمه دهقان برادرزاده معاون رئیس جمهور اهدا شد

در پی تایید شدن مرگ مغزی فاطمه دهقان یکی از مجروحان حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه که برادرزاده معاون حقوقی رئیس جمهور است، اعضای حیاتی وی اهدا شد.

دکتر پیمان کارنما  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عصر روز گذشته به ما اطلاع دادند مرگ مغزی مجروحی که در آی سی یو بیمارستان بستری بود، تایید شده که بلافاصله بررسی شد و دیدیم خانواده خانم دهقان خودشان بیشتر مشتاق اهدای عضو و پیگیر بودند و اعلام کردند فاطمه از قبل هم کارت اهدای عضو داشت.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: با طی شدن روال، هماهنگی برای اهدای عضو و از آن طرف فراخوان بیماران دریافت‌کننده انجام شد.

کارنما گفت: کبد شهیده دهقان برای پیوند به شیراز منتقل خواهد شد چون در کرمان فرد گیرنده نداشتیم. دو کلیه وی نیز به دو بیمار کرمانی پیوند می‌شود.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای اولین بار کار برداشت قلب در کرمان را انجام می‌دهیم که سابقه نداشته است.

وی افزود: ساعت ۲۳ شب گذشته قطعی شد که قلب این مجروح حادثه تروریستی را هم می‌توان اهدا کرد و صبح امروز جراح قلب با جت فوریت‌های پزشکی به کرمان آمده و عملیات برداشت ارگان‌ها صورت گرفت و قلب هم با همان شرایط به تهران منتقل خواهد شد.

کارنما گفت: فاطمه دهقان ۳۷ ساله بوده و علت مرگ مغزی وی، آسیب وسیع ناحیه جمجمه به علت ترکش در حمله تروریستی به زائران در گلزار شهدای کرمان بوده است. 

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.