دوشنبه31 ارديبهشت 1403     Monday, May 20, 2024
1400/01/18
کدخبر :45403
25
چاپ :

اعضای بدن نوجوان رفسنجانی به بیماران نیازمند اهدا شد

اعضای بدن نوجوان 15 ساله‌ی رفسنجانی که چهاردهم فروردین‌ماه به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، اعضای بدن نوجوان 15 ساله‌ی رفسنجانی که چهاردهم فروردین‌ماه به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

 مسئول هماهنگ‌کننده‌ی اهدای عضو دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: «اعضای بدن نوجوان ۱۵ ساله‌ی رفسنجانی به نام رامین رضوانی به سه بیمار نیازمند اهدا شد».

زهرا عظیمی اظهار کرد: «این نوجوان، 14 فروردین‌ماه جاری، به دلیل تصادف توسط اورژانس به بیمارستان منتقل و در بخش آی‌سی‌یو ۲ بستری بود و دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده‌اش کبد و دو کلیه‌ی او به بیماران نیازمند اهدا شد».

وی ادامه داد: «این دومین عمل برداشت اعضا در رفسنجان در سال جدید است که جراح کبد و کلیه برای برداشت اعضا از کرمان در اتاق عمل بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) حاضر شد و کبد و دو کلیه به شیراز منتقل خواهد شد».

مسئول هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اشاره به این‌که شرایط مختلفی برای اهداکننده و گیرنده‌ی عضو تحت نظر پزشکان مربوطه وجود دارد، توضیح داد: «پس از رضایت خانواده‌های افراد اهداکننده، ابتدا با واحد پیوند کرمان هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود و در صورتی که در استان، گیرنده‌ی متناسب با عضوهای اهداکننده نباشد، اعضای اهدا شده به شیراز ارسال می‌شوند».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.