يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1402/05/17
کدخبر :90738
21
چاپ :

استاندار کرمان پاسخگویی مدیران به خبرنگاران را پیگیری می‌کنیم

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت شغلی خبرنگاری و اثر گذاری آن در جامعه گفت: پاسخگویی مدیران به خبرنگاران را پیگیری می کنیم.

محمد مهدی فداکار در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در محل باغ-عمارت زیبای فتح آباد افزود: در اهمیت شغل خبرنگاری مفصل گفته شده است، این شغل، شریف، مهم و اثر گذار است البته یکسری الزامات نیز دارد.
وی با اشاره به اینکه خبرنگاری وظیفه مهمی بوده، خاطرنشان کرد: دغدغه مندی برای جامعه کار سختی است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، استاندار کرمان با اشاره به اینکه وظیفه روشنگری کاری مقدس، عزیز و ارزشمند برای خبرنگار است، تصریح کرد: این شغل اثر گذاری بالایی در جامعه دارد.
وی گفت: خبرنگار مخصوصا در روایت اول خبرها، ذهن و فکر مخاطب را به سمتی که می خواهد سوق می دهد، بنابراین سوق دادن مخاطب به سمت خاص مهم است.
فداکار با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی برای خبرنگاران بیان کرد: خبرنگاران باید تلاش کنند به مخاطبانشان عمق دهند و کار سطحی انجام ندهند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران گروه مرجع هستند، تاکید کرد: خبر خبرنگاران به ذهن ها جهت دهی وشفاف سازی می کند و شبهات را پاسخ می دهد.
استاندار کرمان با اشاره به اهمیت انصاف در خبر و بیان نقد، خاطرنشان کرد: با توجه به الزامات حرفه ای خبر باید کامل بودن و جامعیت خبر مد نظر خبرنگاران باشد.
فداکار با اشاره به اهمیت خلاقیت در خبررسانی از نبود این خلاقیت در پاره ای از مواقع گلایه کرد و گفت: گاهی خلاقیت در خبررسانی نداریم، گاهی با یک عکس، یک مثال و یک سئوال این خلاقیت در خبر ایجاد می شود.
استاندار کرمان با اشاره به اهمیت پرهیز از بزرگنمایی در خبر گفت: گاهی یک موضوع قابلیت بزرگنمایی دارد اما در مواقعی این بزرگنمایی مانع دیده شدن سایر خبرهای دارای اهمیت می شود.
وی حفظ امانت داری در نقل و خبر را دارای اهمیت قلمداد کرد و گفت: دقت در نقل اعداد و ارقام و صحت خبر دارای اهمیت است.
فداکار دشمن شناسی را لازمه کار خبرنگارانی عنوان کرد وگفت: دشمن به دنبال طراحی فضای انشقاق و التهاب در جامعه است.
وی گفت: موزه مطبوعات را پیگیری می کنیم تا حل شود، این موزه پاتوق خوبی برای بچه های خبرنگار خواهد بود و یک ظرفیت صنفی برای حوزه خبرنگاری و عاملی برای ایجاد احساس هویت در خبرنگاران است.

استاندار کرمان همچنین بیمه خبرنگاران را از ضروریات و بدیهیات عنوان کرد.

آنچه اصحاب رسانه گفتند

امیر حسین جبارپور خبرنگار صبح کرمان نیز در این مراسم در مورد هجمه های رسانه ای صحبت کرد و گفت: همه ی رسانه ها برای معرفی ظرفیت های استان کمک کنند.

محمد صادق طاهری خبرنگار روزنامه واقعه نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع تبیین، گفت: خبرنگاران اصلی ترین مخاطب تئوری جهاد تبیین هستند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه کرمان با رعایت اخلاق حرفه ای کار جهاد تبیین را انجام می دهند.

کوثر نمک شناس خبرنگار کرمان نو نیز در این مراسم گفت: متاسفانه نهادهای استان خیلی پاسخگو به خبرنگاران نیستند.

اسما زنگی آباد خبرنگار فردای کرمان نیز در این مراسم از استاندار کرمان خواست که حمایت ها از بخش گردشگری توسعه یابد.

وی ضمن انتقاد از وضعیت حمل و نقل در مسیرهای هوایی و ریلی استان کرمان گفت: به عنوان یک خبرنگار نیاز به جایی دارم که به آن مراجعه کنم و بگویم در آن ریشه دارم، از این‌رو نیاز مبرم داریم که موزه مطبوعات بازگشایی شود.

محمد هادی شجاعی از خبرگزاری دانشجو نیز در این مراسم خبرنگاری را شغلی جذاب و پر مخاطره عنوان و از برخی رویکردهای مدیران در مواجهه با خبرنگاران گلایه کرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.