يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/03/30
کدخبر :66448
35
چاپ :

استاندار کرمان نظارت بر بازارهای استان افزایش یابد

استاندار کرمان با اشاره به تخلفات در بازار گفت: نظارت بر بازار باید پس از آزادسازی قیمت‌ها افزایش یابد.

محمدمهدی فداکار در دیدار مسئولان جهاد کشاورزی استان کرمان با او، به نقش اساسی جهاد کشاورزی در اجرای طرح اخیر دولت اشاره کرد و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی بایستی ضمن هم افزایی در اجرای طرح‌های اقتصادی دولت نقش خود را در این حوزه ایفا کنند.
وی با بیان اینکه  منفعت اجرای این طرح در نهایت به خود مردم می‌رسد اظهار داشت: طرح اقتصادی دولت در حذف ارز ترجیحی از ویژه سازی برخی افراد و همچنین رانت خواری جلوگیری می‌کند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، استاندار کرمان گفت: اجرای دقیق طرح اقتصادی دولت، مقداری زمان‌بر است و در این مدت باید مردم را اقناع‌سازی کرد.

وی با تاکید بر اینکه به صورت جدی اعتقاد دارم که باید تولیدکنندگان حمایت شوند و نباید اجازه دهیم که تولید کشور با مشکلی روبه‌رو باشد افزود: آمادگی بازدید و رسیدگی به موانع و مشکلات واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی و دام و طیور استان را داریم.

راهی به‌جز افزایش بهره‌وری در کشاورزی در کرمان نداریم
فداکار با اشاره به میزان بهره وری کشاورزی استان کرمان نسبت به مصرف آب تاکید کرد: راهی به غیر از بهره‌وری حوزه کشاورزی در استان کرمان نداریم.

وی ادامه داد: فرایند تامین آب واحدهای مرغداری استان پیگیری می‌شود و جهاد کشاورزی نیز بایستی برای آن برنامه‌ریزی داشته باشد تا کالای اساسی مردم با چالش روبه‌رو نشود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان عنوان کرد: مشکلات مردم باید حل شوند و طرح های تولیدی و اشتغال زا نباید معطل بروکراسی اداری بماند.

مدیران از پشت میز نشینی فاصله بگیرند

وی گفت: بخشی عمده از این چالش ها با حضور میدانی مدیران رفع می‌شود لذا مدیران باید از پشت میز فاصله بگیرند و در بین جامعه هدف خود حضور یابند.

فداکار افزود: درد دل مردم را باید بشنوید و در صورت امکان در همان محل واحدهای تولیدی به مشکلات آنان رسیدگی و آن را رفع کرد.

۳۵ درصد نیاز مرغ کرمان از خارج استان تامین می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: بیش از ۶۵ درصد نیاز مرغ کرمان در داخل استان تامین می‌شود و مابقی آن باید از سایر استان‌ها تامین شود که اقدامات در این حوزه بعضی مواقع گاهی با مشکل روبه‌رو می‌شود.

محمد خیراندیش افزود: ۱۲۴ هزار هکتار سطح پوشش محصولات زراعی شمال استان کرمان است و بیش از ۱۳۵ درصد خرید تضمینی گندم در استان انجام شده است.

وی ابراز داشت: امسال وضعیت تولید گندم به نسبت سال‌های گذشته بهبود یافته و پیش‌بینی می‌شود که امسال تولیداتمان افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت محصولات باغی کشور در استان کرمان است، گفت: ۲۱۲ هکتار سطح زیر کشت محصول پسته استان کرمان وجود دارد.

اجازه ساخت آب شیرین کن نداریم

وی با بیان اینکه کشاورزی استان کرمان در حوزه آب مشکل زیادی دارد اضافه کرد: کشاورزی ما به نداشتن بهره‌وری متهم شده که این امر پذیرفتنی است.

خیراندیش با بیان اینکه محیط زیست اجازه ساخت آب شیرین کن به ما نمی‌دهد افزود: همچنین انتقال حوزه به حوزه آب قابل انجام نیست.

پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: امسال تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان استان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات از روش اجرای طرح دامدارکارت و یا تسهیلات بانک کشاورزی پرداخت شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.