جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1400/04/20
کدخبر :50886
22
چاپ :

استاندار کرمان فرمانداران در اجرای محدودیت‌های کرونا رفع تکلیف نکنند

استاندار کرمان: فرمانداران در اجرای محدودیت‌های کرونا رفع تکلیف نکنند

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، استاندار کرمان با تاکید بر اجرای محدودیت ها و مصوبات ستاد کرونا گفت: فرمانداران از خودشان رفع تکلیف نکنند؛ از آنجا که در اوج بحران این همه گیری هستیم هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان افزود: هیچ گشایشی در تالارها، رستوران‌ها، سینماها، استخرها، باشگاه‌های ورزشی و دورهمی‌ها نداریم و اقدامات ما به سمت محدودیت های بیشتر می رود.

وی ادامه داد: اگر گشایشی انجام شود شامل صنوف پروتکل شکن و بازارهای سربسته نخواهد شد و تا زمانی که روند پیک (اوج) کرونا افزایشی باشد، تا ۲ هفته آینده گشایشی نداریم و مصوبات ستاد باید به طور جدی اجرا شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه در اوج بحران کرونا هستیم گفت: اگر در برابر محدودیت ها کوتاه بیاییم، کنترل کرونا از دستمان خارج می شود.

به گفته وی استان کرمان در وضعیت رو به رشد بیماری کووید ۱۹ قرار دارد و تاکید بر اجرای جدی محدودیت های ستاد است.

وی تاکید کرد: اصرار داریم تردد از سمت استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان کنترل و متوقف شود و خودروهای غیرمجاز نیز برگردانده خواهند شد.

استاتدار کرمان تصریح کرد: چادرزنی، تجمع، پارک نشینی و مسافرپذیری به هیچ عنوان نداریم و محدودیت ها با جدیت کنترل می شوند.

استاندار کرمان همچنین اظهارداشت: با توجه به واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در سیستان و بلوچستان و هم مرز بودن و در هم تنیدگی ۲ استان، درخواست اولویت واکسن برای این گروه سنی در کرمان ارائه شده است.

زینی وند همچنین با تشکر از اعضا و دست اندرکاران ستاد کرونا استان تصریح کرد: اغلب مصوبات ستاد بخوبی اجرا شده است و در جاهایی هم‌ نواقصی داریم که باید برطرف شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: با ورود ویروس نوع دلتا کرونا از مرزهای شرقی استان های هرمزگان و سیستان بلوچستان، استان کرمان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و در پیک پنجم قرار داریم.  

محمد صادق بصیری افزود: بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اپلیکیشن ماسک، شهرستان کوهبنان در وضعیت زرد و شش شهرستان انار، بافت، بردسیر، راور، ریگان و زرند در وضعیت نارنجی قرار دارند و ۱۶ شهرستان دیگر با وضعیت هشدار خطرناک قرمز مواجه هستند.

وی همچنین از اجرای محدودیت ها و نظارت شدید حداقل برای ۲ هفته آینده در کرمان خبر داد.

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این استان گفت: میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران مبتلا به این بیماری در هفته گذشته به میزان ۱۰ درصد رشد داشته است.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.