يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/02/26
کدخبر :47411
46
چاپ :

استاندار کرمان سمن‌ها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

استاندار کرمان گفت: تشکل های( سمن‌های ) مردم نهاد با گستردگی و تنوع فعالیت های خود نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و توانمند سازی ساکنان حاشیه ها شهر ها و روستاها دارند

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،استاندار کرمان گفت: تشکل های( سمن‌های ) مردم نهاد با گستردگی و تنوع فعالیت های خود نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و توانمند سازی ساکنان حاشیه ها شهر ها و روستاها دارند.

 علی زینی وند عصر شنبه در آیین افتتاح خانه تشکل های مردم نهاد استان کرمان  با اشاره به اینکه ضرورت وجود تشکل ها بر کسی پوشیده نیست ، اظهار داشت: دولت ها هر چقدر قدرتمند و پردرآمد و ثروتمند باشند به هیچ وجه توان رسیدگی به این همه امور پراکنده و مطالبات گسترده مردمی را در حوزه های مختلف ندارند.

به گفته استاندار تشکل ها در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست، سلامت، آسیب های اجتماعی می توانند جامعه را ارتقا و آسیب های اجتماعی را کم و رفاه را افزایش دهند .

وی افزود: دولت تنها کاری که می تواند برای این تشکل ها انجام دهد این است که مزاحم انجام کار این تشکل ها نشود و قدرشان را دانسته و شرایط فعالیت شان را بیش از پیش فراهم کند.

زینی وند گفت: دولت می تواند بخش مهمی از اداره مطلوب کشور را با این تشکل ها انجام دهد و امروز ضرورت دارد که کرمان شهری با سابقه تاریخی را در این امر تقویت کنیم تا بخش عمده ای از بی سروسامانی های جامعه را به سامان برساند.

وی همچنین تصریح کرد: فلسفه وجودی تشکل ها تزئینی نیست بلکه یک ضرورت برای زندگی اجتماعی است و باید قدرش را بدانیم .

استاندار کرمان افزود: دولت های در واقع پرتراکم به لحاظ اداری و کارمندی و ساختار تشکیلاتی قابل توسعه نیستند و  هر چه دولت گسترده تر باشد دردسرش برای مردم بیشتر خواهد بود.

وی با تاکید بر این نکته که دولت ها باید محدود باشند و به وظیفه حاکمتی و نظارتی خودشان بپردازند گفت: تشکل ها بسیار ارزان تر و بهتر و کیفی تر از ما فعالیتشان را انجام می دهند بنابراین باید بخشی از امکانات دولتی را به این تشکل ها اختصاص داد.

زینی وند با اشاره به دفاتر پلیس +۱۰ گفت: با ایجاد این دفاتر کلی بار از روی دوش دولت برداشته شده  و کار مردم نیز به مراتب بسیار تسهیل شد و البته دولت می تواند طلبکارانه دخالت کند و هر جا تخلف کردند جریمه  و یا پلمب کند.

وی با بیان اینکه از آنجا که تشکل ها نظارت بیرونی در دولت را دارند گفت: درگیری تشکل ها با دولت در برخی مواقع نیز باعث می شود تا قوانین و مقررات را سنجیده و آگاهانه تر انجام  دهند.

استاندار کرمان افزود: اگر مدیری یا  سیاست گذاری واقعا به اهمیت کار تشکل ها توجه نداشته باشد حتما دانش و گویش لازم را ندارد وگرنه مدیران باید فرش قرمز جلوی پای تشکل ها پهن کنند.

وی همچنین در ادامه بابیان اینکه مهم ترین جایگاه را در قانون و بودجه کشور باید تشکل ها داشته باشند نه دستگاه دولتی گفت: مدیران باید هرآنچه که امکان برون سپاری دارد به تشکل های قانونی و ثبت شده بسپارند چرا که دقیق تر و بهتر از ما دولتی ها کار را انجام می دهند .

زینی وند افزود: دولتی ها باید قدر این تشکل را دانسته و نظام حاکمیت نیز قدرشان را بداند و به آن ها نقش دهد و بخش کوچکی از این بودجه و اعتباراتی که در اختیار ما قرار داده می شود و بیهوده خیلی جاها مصرف می کنیم را در اختیار تشکل ها قرار دهند تا ببینیم چه تحولی در کشور در حوزه های مختلف ایجاد خواهد شد.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.