يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1402/02/31
کدخبر :86279
2
چاپ :

استاندار کرمان ساختار قدرت غیررسمی سران طوایف تاکنون بسیاری از مشکلات را حل کرده است

علما، سران طوایف و ریش سفیدان یک ساختار قدرت غیررسمی در حوزه اجتماعی هستند که تاکنون بسیاری از مسائل با کمک های آنها حل شده و با برنامه ریزی صحیح می توان کمک های بزرگی را از این بخش دریافت کرد.

محمدمهدی فداکار  در همایش "مردم، سازش، پیشگیری" با حضور سران طوایف و ریش سفیدان کرمان افزود: ظرفیت علما، سران طوایف و ریش سفیدان برای حل مسائل منطقه ای بسیار بزرگ و تاثیرگذار است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، به گفته وی این ظرفیت مردمی بسیار محترم و مهم است و می تواند بخشی از مشکلات اجتماعی را برطرف و مسایل منطقه ای را مدیریت کند.

فداکار تاکید کرد: سران طوایف تاکنون نیز کمک های بزرگی در این حوزه به بخش های اجرایی، قضایی و امنیتی داشته اند که قدردان آن هستیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: مواردی بوده که بدون کمک علما، سران طوایف، معتمدین، مصلحین و متنفذین، می توانست به مسائل امنیت ملی تبدیل شود اما به آسانی برطرف شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت های مردمی به منظور توسعه صلح و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، بخوبی در قالب شوراهای حل اختلاف و گروه های صلح و سازش به کار گرفته شده است.

فداکار افزود: در رسیدگی قضایی به پرونده ها، رفع خصومت به صورت کامل حاصل نمی شود اما در کاری که سران و بزرگان طوایف انجام می دهند، رفع خصومت به شکلی کامل محقق می شود و از این رو حضور این افراد به صورت جدی موجب آرامش و امنیت شده است.

همایش مردم، سازش و پیشگیری با حضور معاون قوه قضاییه و رییس معاونت توسعه حل اختلاف کشور و جمعی از مسئولان استان در محل تالار پرستوی ارگ جدید بم برگزار شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.