شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1400/03/02
کدخبر :47682
40
چاپ :

استاندار کرمان در وضعیت هشدار کرونا قرار گرفت

استاندار کرمان با بیان اینکه این استان امروز(شنبه ) هشدار کرونا دریافت کرد، گفت: همچنین هشدارهایی برای پیک پنجم کووید ۱۹ به علت ویروس هندی و افریقایی درون کشور پیش بینی می شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، استاندار کرمان با بیان اینکه این استان امروز(شنبه ) هشدار کرونا دریافت کرد، گفت: همچنین هشدارهایی برای پیک پنجم کووید ۱۹ به علت ویروس هندی و افریقایی درون کشور پیش بینی می شود.

 علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان کرمان افزود: امروز وضعیت با ثبات تری داریم اما نمودار های ۲ استان مجاور از جمله هرمزگان و سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد که باید برای صعودی نشدن نمودار پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت پاکستان و افغانستان نیز به علت نداشتن سیستم مناسب ما را نگران می‌کند اظهار داشت: آمار مبتلایان و مرگ و میر در کشور هند به شدت در حال افزایش است که سیستم بهداشت و درمان این کشور را در حال فروپاشی قرار داده است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: کرمان امروز جزو استان هایی بود که به آن هشدار داده شد لذا وضعیت نگران کننده است و در این خصوص با توجه به وضعیت استان های همجوار، فرمانداران رودبار جنوب، قلعه گنج و ریگان تدابیر و ایاب و ذهاب را شدید کنند.

وی بیان داشت: وضعیت قومی استان سیستان و بلوچستان با شرق و جنوب استان کرمان و رفت و آمد بین آنان نباید باعث شود که کرمان نیز به کانون بحران تبدیل شود زیرا اکنون در وضعیت دانشگاه های علوم پرشکی این مناطق وضعیت مناسب نیست.

زینی وند افزود: اکنون ۹ شهر نارنجی در استان کرمان داریم و شیب شکننده این استان نشان می دهد که توقع گشایش آنچنانی از ستاد مدیریت کرونا نباید داشته باشیم و باید سخت گیری ها را در صورت رعایت نکردن پروتکل ها افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: اگر تغییر رنگ بندی استان کرمان به سمت بدتر شدن باشد، پروتکل ابلاغی ستاد ملی کرونا را رعایت نکرده و شرایط محدودیت‌ها را دشوارتر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت استان کرمان در هفته آینده روشن می شود که امیدواریم بهبود یابد گفت: در چنین شرایطی گشایش را بیشتر می کنیم و در صورت ایجاد وضعیت بدتر باید خود را برای دوره ای سخت تر از محدودیت ها آماده کنیم.

زینی وند یادآور شد: به شرط اینکه فرمانداران با تالار داران و دانشگاه علوم پزشکی پروتکل بهداشتی ویژه را بنویسند استفاده و بازگشایی از بخش رستورانِ تالارها در فضای باز مانعی ندارد که این حوزه نیز قابل مدیریت است اما نباید تالارها مرکز تجمع قرار گیرد مسئولیت این صنف ها با ایجاد پروتکل اقتضایی سخت گیرانه برعهده فرمانداران است.

وی با اشاره به تشکیل صف در مراکز و تجهیزات تفریحی درون پارک ها گفت: مجوز بازگشایی بوستان ها در حوزه پارک های استان نیز اجرا شود که در صورت بهبود وضعیت گشایشی محدود خواهیم داد اما اکنون وضعیت شکننده و نگران کننده است.

استاندار کرمان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران بم، جیرفت و سیرجان جلسات را شدت و دقت را افزایش دهند، اجازه عادی سازی کرونا را ندهید و با توجه به مراودات جلوی مراسمات را بگیرید.

وی بیان داشت: فعالیت سالن های ورزشی را طبق پروتکل های بهداشتی باید محدود کنیم و فرمانداران نیز به صورت محکم با متخلفان برخورد کنند.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.