دوشنبه31 ارديبهشت 1403     Monday, May 20, 2024
1400/02/27
کدخبر :47438
41
چاپ :

استاندار کرمان حفظ نهاد انتخابات به مشارکت بالا بستگی دارد

استاندار کرمان گفت: نهاد انتخابات دستاورد خون شهداست و به مشارکت بالا بستگی دارد، این استان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی بیش از همیشه برای حفظ دستآوردهای انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، استاندار کرمان گفت: نهاد انتخابات دستاورد خون شهداست و به مشارکت بالا بستگی دارد، این استان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی بیش از همیشه برای حفظ دستآوردهای انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

علی زینی وند روز دوشنبه با حضور در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما  با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ افزود: استان کرمان از استان هایی است که در همه ادوار در انتخابات مشارکت بالایی داشته است و همیشه از سطح مشارکت کشور بالاتر بوده است.

وی تصریح کرد: ما در استان کرمان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را داریم به طوریکه ۲ هزار و ۹۸۰ شعبه اخذ رای با ۴۶هزار نفر آماده برگزاری انتخابات هستند.

استاندار کرمان با بیان اینکه زیر ساخت های الکترونیکی مهیا شده است، تاکید کرد: بخش عمده ای از فرآینده انتخابات تمام الکترونیک برگزار می شود و همچنین به لحاظ امنیتی تمام کار ها صورت گرفته و اگر همین امروز هم انتخابات برگزار شود، ما کاملا آمادگی لازم را داریم.

وی با اشاره به استقبال خوب کرمانی ها در حوزه ثبت نام شوراها تصریح کرد: ۲ هزار و ۸۸۱ روستای واجد تشکیل شورا با هشت هزار و ۹۶۰ کرسی شورای روستایی داریم که برای این تعداد ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام کردند که نسبت به سال های گذشته ۱۱ درصد رشد داشتیم.

زینی وند خاطرنشان کرد: ۸۴ شهر و ۴۴۰ کرسی در شوراهای شهر استان وجود دارد که ۲ هزار و ۵۶ نفر برای رقابت ثبت نام کردند و بیش از ۹۳ درصد آنها تایید صلاحیت شدند و یک رقابت نسبی در حوزه شهری شکل می گیرد.

وی تاکید کرد: همه این اتفاقات نوید انتخاباتی سالم و امن را در استان کرمان می دهد و حدود ۲ میلیون و  ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط برای رای داریم که البته منتظر آمار رسمی آن از ثبت احوال هستیم.

استاندار کرمان ادامه داد: استان کرمان مفاخر و مشاهیر بزرگی دارد که هم تاریخ ساز و هم تمدن ساز بودند مخصوصا در جریان انقلاب اسلامی نقش موثری را ایفا کردند.

وی تصریح کرد: پس از افراد بزرگی همانند شهید باهنر و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، امروزه کرمان پایتخت مقاومت اسلامی و نامی آشنا برای همه و مورد توجه آزادی خواهان دنیا است.

زینی وند با بیان اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است، اظهار داشت: بیش از ۱۸۲ هزار کیلومتر مربع وسعت و اقلیمی متفاوت و فرهنگ و اقوام متنوع استان گسترده و پر ظرفیتی است.

وی تاکید کرد: استان کرمان بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفرجمعیت در ۲۳ شهرستان، ۸۴ شهر و ۶۰ بخش دارد و شاید تنها استانی است که به دلیل وسعت ۲ اداره کلی دارد.

زینی وند با بیان اینکه کرمان بهشت معادن کشور است، افزود: کرمان دارای حدود ۶ میلیارد تن ذخایر معدنی شناخته شده با ۴۲ ماده معدنی است و ۳۰ درصد از فعالیت معدنی کشور در کرمان صورت می گیرد و همچنین زنجیره کامل فولاد در کرمان انجام می شود که سهم استان کرمان تولید ۱۰ میلیون تن شمش فولاد است.

وی ادامه داد: حدود ۲۱ درصد استخراج معادن کشور در استان کرمان صورت می گیرد و تقریبا ۴۰ درصد ارزش افزوده که در معدن انجام می شود در کرمان است، ۴۱ درصد از حقوق دولتی که از معادن گرفته می شود از معادن کرمان تامین می شود و۱۲ درصد از سهم بازار سرمایه در بورس متعلق به شرکت های کرمانی است.

استاندار کرمان گفت: میانگین برق صنعتی که ما در کرمان مصرف می کنیم بیش از ۴۰ درصد است که از میانگین دنیا بیشتر و در حوزه صنعت بزرگترین خودرو سازی بخش خصوصی در کرمان و بم است.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان بم پس از زلزله گفت: بم تغیرات زیادی داشته است و با وجود صنایع، بم را به عنوان شهر صنعتی قابل قبول تبدیل کرده اما هنوز آثار آن زلزله وجود دارد و دلیل آن هم  این بوده که در یک دوره ای پایان بازسازی بم زود اعلام شده و هنوز بسیاری از کوچه های آنجا خاکی هستند.

زینی وند با بیان اینکه ۲۲ درصد از باغات کشور در کرمان است، تصریح کرد: در حوزه خرما، پسته، گردو و کنجد در زمینه سطح زیر کشت و تولید مقام اول را داریم، کرمان یک استان کشاورزی است و در این سال ها کشاورزی مکانیزه پیشرفت کرده است و ۲ کار در این دولت انجام شده که یکی از آنها آبیاری تحت فشار و دیگری اهمیت به صنعت گلخانه است که بخش بزرگی از بازار را در دست دارد.

استاندار کرمان به ظرفیت بالای گردشگری استان اشاره کرد و گفت: ما نخستین استان در ثبت آثار جهانی در ایران هستیم و هفت آثار ثبت جهانی، ۷۰۰ آثار ملی و هفت هزار اثر فرهنگی سنتی و گردشگری داریم.

وی با اشاره به شیوع گسترده کرونا در شهرستان قلعه گنج افزود: با توجه به هم مرزی قلعه گنج با بندرعباس ممکن است بیماران پراکنده باشند و تعداد بستری ها کمتر از پنج  نفر است، وضعیت آنجا  نگران کننده نیست.

زینی وند در خصوص مزرعه و استخراج بیت کوین تاکید کرد: مزارع کرمان همگی با مجوز و ثبت شده اند و در صورت مشکل در تامین برق شهروندان، برق آن مزارع قطع می شود.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.